Avatar billede in2designs Nybegynder
21. november 2005 - 01:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mail PHP easy

hey.

Jeg har et lille problem, jeg har denne kode som virker fuldt ud.

<form action="" method="post">

            Email<br>
            <input type="text" name="email" size="14" /><br>
            <input type="submit" value="Tilmeld" size="5"` style="background-color:#F2F1EF; width: 50px; font-size: 10; color: #000000; font-family: verdana, geneva, arial">
</form>
    </body>
</html>

<?php
if (isset($_POST['email'])) {
    mail("mike@pixelstorm.dk", "sign up", "".$_POST['email']);
    echo "<b>Mange Tak</b>.";
}
?>

----------------------------------

Men jeg ville gerne have den ser sådan her ud og sende mig NAVN og EMAIL til min mail. jeg kan bare ik finde ud af hvad jeg skal skrive i PHPen?

<body leftmargin="0" marginheight="0" marginwidth="0" topmargin="0">
<form action="" method="post">

            Email<br>
            <input type="text" name="navn" value="Navn" size="14" /><br>
            <input type="text" name="email" value="Email" size="14" /><br>
            <input type="submit" value="Tilmeld" size="5"` style="background-color:#F2F1EF; width: 50px; font-size: 10; color: #000000; font-family: verdana, geneva, arial">
</form>
    </body>
Avatar billede lasserasch Juniormester
21. november 2005 - 02:02 #1
Jeg er ingen PHP haj, men ville da umiddelbart mene, at du bare skulle tilføje navn variablen til dit PHP kode.

Noget ala det her :

<html>
<body leftmargin="0" marginheight="0" marginwidth="0" topmargin="0">
<form action="" method="post">

            Email<br>
            <input type="text" name="navn" value="Navn" size="14" /><br>
            <input type="text" name="email" value="Email" size="14" /><br>
            <input type="submit" value="Tilmeld" size="5" style="background-color:#F2F1EF; width: 50px; font-size: 10; color: #000000; font-family: verdana, geneva, arial">
</form>
    </body>
</html>

<?php
if (isset($_POST['email'])) {
    mail("mike@pixelstorm.dk", "sign up", "".$_POST['email'], "".$_POST['navn']);
    echo "<b>Mange Tak</b>.";
}
?>

/Lasserasch
Avatar billede in2designs Nybegynder
21. november 2005 - 02:06 #2
=D perfect =D. skriv lige et svar så jeg kan give dig nogle points =D
Avatar billede lasserasch Juniormester
21. november 2005 - 02:08 #3
Hermed svar!
Avatar billede in2designs Nybegynder
21. november 2005 - 19:07 #4
Hey lasse igen.

Du snakker om at sætte en Variablen ind, hvis jeg nu skal have et extra input ved navn by, hvad skal jeg så skrive nede i min php kode?

<html>
<body bgcolor="#e3f7fe" leftmargin="0" marginheight="5" marginwidth="0" topmargin="5">
<div align="center">
<form action="" method="post">
<div align="center">
<font color="#1091c6">Gayinfo Nyhedsbrev</font><br>
<input type="text" name="navn" value="Dit Navn" size="22" style="background-color:#F2F1EF; width: 100px; font-size: 10; color: #F160A8; font-family: verdana, geneva, arial"><br>
                    <input type="text" name="by" value="By" size="22" style="background-color:#F2F1EF; width: 100px; font-size: 10; color: #F160A8; font-family: verdana, geneva, arial"><br>
                    <input type="text" name="email" value="Din Email" size="22" style="background-color:#F2F1EF; width: 100px; font-size: 10; color: #F160A8; font-family: verdana, geneva, arial"><br>
<input type="submit" value="Tilmeld" size="5" style="background-color:#F2F1EF; width: 50px; font-size: 10; color: #1091C6; font-family: verdana, geneva, arial"></div>
</form>
</div>
</body>

</html>

<?php
if (isset($_POST['email'])) {
    mail("m@gayinfo.dk", "Tilmeld Nyhedsbrev Gayinfo.dk", "".$_POST['email'], "".$_POST['navn']);
    echo "Mange Tak";
}
?>
Avatar billede lasserasch Juniormester
21. november 2005 - 20:01 #5
Variablerne ser således ud :

"".$_POST['email'])
"".$_POST['navn'])
"".$_POST['by'])

Som sagt jeg er ikke den store PHP mand, men hvis jeg logisk skal gætte mig lidt frem til hvad der gør hvad i PHP, så kan jeg sige følgende.

$_POST betyder at det efterfølgende er noget som skal hentes fra en FORM som er afsendt. ['by'] er så navnet på den variabel du vil hente.

Den første if(isset$_POST['email']  tjekker om der er indtastet noget i email feltet i formet. Hvis der er det, udføres din PHP kode.

Så du skal blot tilføje endnu en variabel i din PHP kode på linie 3. Vises herunder!

<?php
if (isset($_POST['email'])) {
    mail("m@gayinfo.dk", "Tilmeld Nyhedsbrev Gayinfo.dk", "".$_POST['email'], "".$_POST['navn'], "".$_POST['by']));
    echo "Mange Tak";
}
?>

Det vil jeg tro er løsningen!

/Lasse