Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
21. november 2005 - 08:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Autosum fra Access i tabel

Hej exp.

Jeg er ved at lave et system til at holde styr på timeforbrug til vores kunder. Det skulle virke på den måde at jeg indsætter dato, tid, destination og tidsforbrug i en database via en website. Det ved jeg hvordan man gør. men jeg kunne godt tænke mig at systemet talte de timer  der er brugt sammen og viste dem i et felt for sig. Lad os sige at kolonnen i databasen hedder timer, kunne nogen så vise mig hvordan jeg gør det?
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2005 - 08:49 #1
select sum(timer) from tabel where <some-condition>
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
21. november 2005 - 08:51 #2
Jeg skulle måske tilføje at kunden kan se de forbrugte timer på en webside og det er på denne jeg gerne vil vise sammentællingen
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
21. november 2005 - 08:52 #3
bump 8>)  vil sum addere ?
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2005 - 08:57 #4
Ja sum lægger tallene in kolonnen timer sammen.
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
22. november 2005 - 00:06 #5
en normal måde at bruge den på til at hive dataud er f.eks.

select projektid, kundeid, sum(tid) from tabel group by projektid, kundeid

hvis du har flere felter du vil hente ud af forespørgslen ... den er vist temmelig selvforklarende med at den grupperer efter projekt og kunde .. afhænger af din database opbygning
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
22. november 2005 - 21:05 #6
kom bare med et svar, jeg tror jeg er på sporet nu, hvis jeg får problemer nå jeg kommer i gang opretter jeg et nyt sp.
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
02. februar 2006 - 20:42 #7
svar??
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
16. februar 2006 - 11:53 #8
hmm lukker