Avatar billede kometen79 Nybegynder
21. november 2005 - 12:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Automatisk kørsel af side

Hej Eksperter,

Jeg har lavet et script som automatisk skal sende en faktura ud til mine kunder. Scriptet virker fint, men nu skal jeg klikke mig ind på siden før det bliver kørt, kan man lave et eller andet smart, så siden automatisk kører sig selv en gang i døgnet?

Spørg endelig, da det nok er en lidt rodet forklaring ;)
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2005 - 12:48 #1
Flyt dit script fra asp til en VBS så kan du køre en scheduled task istedet. Det er en bedre måde end at skulle aktivere en ASP side.

Alternativt hvis du insisterer så kan du lave en VBS som laver et request med WinHTTP igen som scheduled task.
Avatar billede kometen79 Nybegynder
21. november 2005 - 12:52 #2
ok, kan du uddybe det lidt, hvordan det i praksis gøres?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. november 2005 - 12:53 #3
Du kan evt. få en extern server til at starte dit script på bestemte tidspunkter: http://www.cronjob.de/
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2005 - 12:57 #4
Du starter med at tage dit ASP script. Så fjerner du alt hvad der er ASP specifikt og sørger for at scriptet kan startes med cscript. Du kan starte her : http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/html/wsoriobjects.asp

Så opretter du en scheduled task på Control-panel/scheduled tasks - der er en guide
Avatar billede kometen79 Nybegynder
21. november 2005 - 13:02 #5
ok, jeg er lige koblet af her. Findes der lidt mere overskuelig info omkring det?
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
22. november 2005 - 00:03 #6
til lige præcis samme opgave bruger jeg på min server windowses scheduled tasks...

kontrolpanel-cheduled tasks ...

så taster du :
"C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE" http://server.dk/sendinfo.asp

og sætter den til at køre f.eks. hver nat kl 2.00 eller hvornår du ikke lige kommer til at få den til at være i vejen. så kan du så sætte den til at opgaven maks må køre i 5 minutter hvorefter den selv lukket programmet...

men ellers som erik siger, der kan købes adgang eller nogen steder måske endda gratis fåes adgang til cronjobs... snak evt med dem hvor du har webhotellet... :)
Avatar billede kometen79 Nybegynder
23. november 2005 - 23:04 #7
Tak for indlæggene, det drejer sig kun om et par sider, så jeg sætter min computer til det, men I er velkommen til at dele pointene.
Avatar billede kometen79 Nybegynder
13. december 2005 - 16:28 #8
Vil I have point??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. december 2005 - 18:50 #9
Ikke til mig, tak.
Avatar billede kometen79 Nybegynder
23. august 2010 - 13:11 #10
Lukker