Avatar billede yeti Nybegynder
23. november 2005 - 10:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Stoppe automatiske opdateringer

Jeg har lavet et regneark der trækker talværdier via SQL (bl.a. på nogle on.line tabeller), og laver en lang række beregninger. Det er beregninger der skal laves dagligt. Jeg vil gerne kunne gå tilbage og se beregningerne fra en tidligere dag, men når jeg går ind i det jeg har gemt opdateres regnearket med nye tal - jeg bliver ikke spurgt om jeg vil opdaterer. Jeg er klar over at jeg kan lave copy - paste special - values i et nyt område og så gemme det, men det der skal gemmes fordeler sig over 4 sheets, så er der ikke en nemmere måde.

Det jeg gerne vil er at have en form for 'gem som' funktion der sikre at det nye ark ikke er dynamisk.
Avatar billede hpo Nybegynder
23. november 2005 - 10:46 #1
du kan lave en makro, der copy paster alle arkene og indsætter som værdier....

/hpo
Avatar billede yeti Nybegynder
17. november 2006 - 14:30 #2
Lukning af spm