Avatar billede coversdk Nybegynder
23. november 2005 - 19:36 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Oversætning af hele sætninger

Jeg har lovet nogen jeg kender at finde et prog. der kan oversætte en HEL sætning ad gangen. Det skal være fra Tysk og Engelsk til Dansk.
Kom med det i kan finde, pris underordent ( helst ikk over 1000 kr )

På forhånd tak :D

M.V.H. CoversDK
Avatar billede spectre Nybegynder
23. november 2005 - 19:51 #1
jeg tvivler på at du kan finde nogle programmer, der kan gøre det fejlfrit mellem fx engelsk og tysk...

tvivler endnu mere på det, hvis det skal være med dansk også...

til engelsk/tysk/spansk/fransk og nogle flere kan du bruge http//babel.altavista.com

ellers ved jeg det ikke...
Avatar billede spectre Nybegynder
23. november 2005 - 19:51 #2
Avatar billede pidgeot Nybegynder
23. november 2005 - 19:56 #3
InterTran (http://intertran.tranexp.com/Translate/result.shtml) er rimelig til at oversætte, men den kan nogen gange være svær at komme i kontakt med. Til gengæld kan den klare langt flere sprog og kombinationer end eks. Babelfish.

De har dog også stand-alone programmer til formålet - se http://www.tranexp.com/ - men jeg skal ikke kunne sige om de er bedre end InterTran.
Avatar billede coversdk Nybegynder
23. november 2005 - 20:04 #4
takker... men det behøver ikk være fejlfrit... bare det kan oversætte til dansk så man kan fårstå hva der står :D
Avatar billede pidgeot Nybegynder
23. november 2005 - 20:10 #5
Jeg kan da lige give et (relevant) eksempel for InterTran:

It will likely have some trouble with complex sentences, as I don't believe it has very good grammar rules built in (if any). But try it out and see if it's good enough. :)

hvilket bliver oversat til:

Sig vil sandsynlig nyde noget plage hos sammensat fængselsstraffe , nemlig JEG lad være tro den har udmærket grammatik love bygget i ( eventuel ). Men prøve sig helt igennem se efter selv om det er artig nok.:)

Ved kortere sætninger tilbyder den dog alternative oversættelser for hvert enkelt ord, hvilket nok hjælper en del.
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. november 2005 - 20:11 #6
tjaaaa hvad med http://www.eksperten.dk her kan du paste din tekst i forskellige sprog, afsætte point og så bliver det normalt oversat relativt fejlfrit. Du vil kunne finde talrige eksempler på dette i mange forskellige sprot.
Avatar billede coversdk Nybegynder
23. november 2005 - 20:14 #7
jeg sender dem lige en mail så de selv kan af prøve det :D og så nå de melder tilbage giver jeg point !

men jeg vil gerne hører flere bud hvis der er nogen :D
Avatar billede coversdk Nybegynder
26. november 2005 - 16:36 #8
kom med et svar alle sammen... så i kan få nogle point :D
Avatar billede coversdk Nybegynder
26. november 2005 - 16:37 #9
hvis der ikke er kommer nogen svar inden i aften tager jeg selv pointende :S
Avatar billede pidgeot Nybegynder
26. november 2005 - 17:20 #10
Værsgo :)