Avatar billede t_jaeger Praktikant
23. november 2005 - 22:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Eksport til Excel med makro

Jeg vil eksportere krydstab.forsp. til excel. Bliver begrænset af den kendte fejl med 255 felter.

Kan sende DB og regneark i zip.

Regnearket viser det resultat jeg gerne vil have
Avatar billede terry Ekspert
24. november 2005 - 08:37 #1
are you saying that the query returns over 255 fields?
Avatar billede t_jaeger Praktikant
24. november 2005 - 09:09 #2
Jeg har 48 forsp. som skal overføres. Hver forsp. skal være på hvert sit ark.
Forsp. har forskellig mængde af data. Nogle kan overføres andre kan ikke.
Avatar billede terry Ekspert
24. november 2005 - 14:08 #3
Excel is limited to 65000 (ca.) rows.

Didnt get an answer on my question 24/11-2005 08:37:43. If you are then is this necessary?
Avatar billede t_jaeger Praktikant
24. november 2005 - 14:53 #4
Det må der være, for der kommer fejlmeddelse at der er difineret for mange felter.
Avatar billede terry Ekspert
24. november 2005 - 19:54 #5
I think you may have to do it in code. Not sure if you can open a recordset on the query and then loop through the recordset at the same time writing the fields to
Excel.

But I'm sure your also limited to 255 fields in a query.

Why is it necessary to have so many fields?

an example
http://www.mvps.org/access/modules/mdl0035.htm
Avatar billede t_jaeger Praktikant
24. november 2005 - 23:19 #6
Jeg vil overføre foresp. til excel pga. formateringen. Der mange flere muligheder i excel end der er i access.

Har kigget på eksembler. Kode er ikke min stærke side. Men den kode jeg måske skal bruge er den sidste. Så er der bare det at få mine "navne" sat ind i koden. Og hvordan den skal aktiveres. Det skulle gerne være fra en værktøjslinie.
Avatar billede terry Ekspert
25. november 2005 - 08:23 #7
Not sure I understamd what you mean with "er der bare det at få mine "navne" sat ind i koden".

If you still get problems with too many fields, then wasnt it an idea to export the data you use in the "krydstab" query and then make your graph directly in Excel.
Avatar billede t_jaeger Praktikant
25. november 2005 - 09:30 #8
Mine "navne" er hvad jeg kaldt krydstab, excel og ark.

Mener du at jeg skal prøve at eksporere den query som jeg har lavet "krydstab" ud fra?
Hvad så med formatering, sortering i excel? Hvad vil der ske når der ændres i data? Vil det kunne ske automatisk, eller skal det laves manuelt?

Min query har indtil nu 1443 rækker og 8 kolonner. De er som tidligere nævnt grundlaget for mine 48 "krydstab" query.
Avatar billede terry Ekspert
25. november 2005 - 09:41 #9
I dont really know enough about Excel, but form Access it is possible to automate Excel. This is actually what you are doing with the code in the link above. So what you can do directly in Excel you can also do from Access. So my idea is (from Access) to export your data (1443 rækker og 8 kolonner) and then again form Access show your graph(s). But I just dont know enough about Excel to help with that.

In Excel I think you can make macro's. Well if you record your macro then you can take the code from the macro and in Access you can use the same code.

I should add that the code will change slightly because you have an instance of Excel in Access and the code needs to be changed so that it uses the instance you are automating. Again this is what happens in the code example from the link.

Maybe a bit of a mouth full, if I knew more about Excel then I can maybe have put something together for you.
Avatar billede t_jaeger Praktikant
25. november 2005 - 10:09 #10
Jeg har lige gennemgået mine makro's for at finde evt. fejl.
Det der undre mig er at en "krydstab" med 11 rækker og 61 kolonner kan eksporteres men en "krydstab" med 2 rækker og 7 kolonner kommer med fejl, der er defineret for mange felter?????????

Når det sker er det svært at finde en løsning.

Det som jeg mener er problemet lige nu er hvorfor der er den forskel i at ekportere de forskellige "krydstab"
Avatar billede terry Ekspert
25. november 2005 - 10:14 #11
"Det som jeg mener er problemet lige nu er hvorfor der er den forskel i at ekportere de forskellige "krydstab""

I agree. I think we have put too much focus on "fejl, der er defineret for mange felter"!

Dont really know what to suggest other than remove one column at a time from the query to see if a specific column is causing the problem.
Avatar billede t_jaeger Praktikant
25. november 2005 - 10:20 #12
Så begynder jeg på det arbejde. Det kan tage et stykke tid.
Vender tilbage med et godt eller dårligt resultat!
Avatar billede terry Ekspert
25. november 2005 - 10:25 #13
just concentrate on one query which gives an error.
Avatar billede t_jaeger Praktikant
25. november 2005 - 15:22 #14
Så er jeg blevet færdig med kontrollen. Fejlen ligger i Access men i Excel.
Ved at slette de ark i excel som der ikke kunne eksporteres til og så køre makro igen lykkes det. Dog er der en anden formatering på de nye ark. Nu skal jeg så finde ud af om jeg kan beholde formateringen ved nye ark.