Avatar billede peacemaker Nybegynder
23. april 2001 - 10:10 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Et par scripts

Hejsa... først har jeg brug for et script som på en side viser et tal. Dette tal skal jeg kunne ligge til og trække fra på en admin side. Så har jeg brug for at lave en admin side til min gæstebog, nogen som kan skrive koden eller vise mig til et sted hvor jeg kan læse om det?
Avatar billede nute Nybegynder
23. april 2001 - 10:11 #1
et tall ??? hva slags tall...??
Avatar billede slash Nybegynder
23. april 2001 - 10:11 #2
Avatar billede peacemaker Nybegynder
23. april 2001 - 10:15 #3
234 fx :o)
Avatar billede peacemaker Nybegynder
23. april 2001 - 10:15 #4
slash jeg har kigget... der er ingen af delene :o(
Avatar billede slash Nybegynder
23. april 2001 - 10:16 #5
Avatar billede nute Nybegynder
23. april 2001 - 10:18 #6
ligger dette tallet i en fil eller i en database ?
Avatar billede peacemaker Nybegynder
23. april 2001 - 10:19 #7
nu er jeg jo ikke den vildeste haj til asp, så derfor bør det nok være bøjet i neon :o)
Avatar billede peacemaker Nybegynder
23. april 2001 - 10:19 #8
det er lige meget... det ligger ikke nogen steder lige nu :o)
Avatar billede nute Nybegynder
23. april 2001 - 10:21 #9
så foreslår jeg faktisk at du lærer deg litt asp *før* du setter i gang med et sånt prosjekt...

http://www.html.dk/tutorial/asp
eller på noen av de links som slash henviser til...

/nute
Avatar billede peacemaker Nybegynder
23. april 2001 - 10:25 #10
jeg kan godt \"lidt\" asp... kan bare ikke programmere direkte :o)
Avatar billede nute Nybegynder
23. april 2001 - 10:28 #11
well....jeg hopper nok av denne thread...når du ikke vet om tallet ditt skal ligge i en fil eller databasse, så gidder jeg desverre ikke hjelpe...det er to helt forskjellige måter å gjøre dette på

slash har henvist deg til noen steder som jeg er 99% sikker på at det finnes gjestebøker med admin sider...hvorfor skrive koden en gang til ?
Avatar billede peacemaker Nybegynder
23. april 2001 - 10:30 #12
fordi jeg har en gæstebog i forevejen... og jeg har lige sagt til dig at det er ligemeget om tallet kommer til at ligge i en database eller i en fil
Avatar billede nute Nybegynder
23. april 2001 - 10:36 #13
\"fordi jeg har en gæstebog i forevejen\"...jeg forstod at du hadde en i forveien, men hvordan kan du forvente at vi noen her inne skal skrive noe til deg uten å se noe kode, database eller annen relevant informasjon. Det er ikke bare å sette seg ned å skrive noe kode til noen... Og hvis du har skrevet din gjestebok selv, så klarer du vel å koke sammen noe \"admin-kode\" selv ?? det er jo ikke værre å skrive denne delen enn å skrive selve gjesteboken ?!?!

\"og jeg har lige sagt til dig at det er ligemeget om tallet kommer til at ligge i en database eller i en fil \"...jeg forstod også det, og derfor sier jeg at jeg ikke gidder å hjelpe når jeg skal ta beslutningen for deg om det skal ligge i en fil eller database, og når du bare sier at tallet er fx 234...ingen forklaring på hva tallet er eller noe...

/nute

Avatar billede peacemaker Nybegynder
23. april 2001 - 10:39 #14
1 kan det ikke være ligemeget hvad tallet er eller skal bruges til? 2 jeg sagde det på denne måde fordi jeg ikke ved om det er lettest med fil eller database, derfor kunne du jo evt. vælge det letteste? jeg har ikke selv skrevet gæstebogen, men lavet modificeringer osv hertil. Og hvis du ville se koden kunne du jo spørge efter det?
Avatar billede nute Nybegynder
23. april 2001 - 10:49 #15
jeg tenkte meg at du ikke hadde laget gjesteboken selv,  og derfor stiller jeg meg litt ufortående til at du ikke vil laste ned en gjestebok som allerede har et admin interface (fx denne http://www.activeserverpages.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=212)

og hvorfor skal du laste ned istenenfor at jeg eller noen andre skal skrive til deg ?
Fordi:
1) det vil høyst sannsynlig ta deg kortere tid å modifisere det du laster ned enn det vil ta for meg å skrive noe helt nytt til deg. Husk på at jeg skal finne ut av hvilke funksjonaliteter du vil ha, og eller lære hvordan ditt system er bygget før jeg kan starte å kode, og dette tar tid...
2) Det bryter mot mine \"prinsipper\" å starte å skrive noe helt nytt når jeg vet at det allerede finnes fullstendig brukbare systemer til fri download.

Misforstå meg rett...jeg vil gjerne hjelpe deg med spesifikke ting, men jeg vil desverre ikke innvolvere meg inn i noe jeg mener er \"bortkastet\" arbeid (sett fra min side)...sorry...

/nute
3)