Avatar billede t_jaeger Praktikant
25. november 2005 - 15:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Indsætte nyt ark med eksisterede formatering

I en eksisterende projektmappe skal jeg kunne indsætte nye ark som har samme formatering som resten af mappen.
Avatar billede sjap Praktikant
25. november 2005 - 17:52 #1
Kan du ikke blot bruge en makro, der kopierer et af de eksisterende ark? f.eks. noget i retning af

Worksheets("Ark1").Copy after := Worksheets("Ark3")
Avatar billede t_jaeger Praktikant
25. november 2005 - 22:53 #2
Løsningen er god til det problem jeg har beskrevet. Men jeg har formuleret mig forkert. Det kan jeg se du svaret. Så jeg prøver på en anden måde.

Eksporter fra Access til Excel. I Excel for jeg formateret række og kolonne overskrift med anden baggrundsfarve, skrifttype og skriftretning. Når der skal eksporteres til et nyt ark er det standard formateringen der bruges. Skal så formatere arket for at få det ønskede resultat.
Avatar billede sjap Praktikant
25. november 2005 - 23:04 #3
Prøv med at kopiere fra et af de "gamle" akr og så kun  indsætte formaterne:

Sheets("Ark1").Cells.Copy
Sheets("Ark2").Cells.PasteSpecial Paste:=xlFormats, Operation:=xlNone, SkipBlanks:=False, Transpose:=False
Avatar billede t_jaeger Praktikant
25. november 2005 - 23:22 #4
Jeg er ikke helt skrap til den programering. Men ud fra det kan jeg se at jeg skal oprette arket "manuelt". Jeg vil gerne have det til at ske automatisk. Det skal ske i det øjeblik mit access program har brug for et nyt ark, så skal formateringen være på plads. Der eksporeres til navngivne ark, og er det der ikke bliver det oprettet og det skulle helst være i eksisterende formatering.
Avatar billede sjap Praktikant
25. november 2005 - 23:27 #5
Jeg har ikke lige styr på hvordan Access exporterer til Excel, og hvor meget Excel-kode der kan køres fra Access. Så det bliver nok lige en lidt for stor mundfuld for mig lige nu - beklager.

Evt. kan du jo blot lave en stribe pre-formaterede ark, og så få Access til at eksportere til dem - hvis man altså kan det.
Avatar billede t_jaeger Praktikant
25. november 2005 - 23:37 #6
Løsningen med klargjorte ark har jeg prøvet. Det giver fejl i access.

Et andet spørgsmål: Når man starter et helt nyt regneark, så bliver det åbnet i en standard fra en eller anden skabelon. Er det muligt at ændre den?
Avatar billede t_jaeger Praktikant
26. november 2005 - 20:20 #7
Lukker sp.