Avatar billede willi Nybegynder
27. november 2005 - 14:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Byg selv et udhus

Jeg skal igang med at bygge et ordentligt udhus der skal anvendes til værksted/alrum.
Der er mange boligsites. Men jeg har svært ved at gennemskue hvilket der er bedst og søger derfor nogle erfaringer her.
Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
27. november 2005 - 18:59 #1
Jeg ved ikke helt hvad du er ude efter.
Hvis det er et link så kan jeg anbefale www.lav-det-selv.dk
Derinde er folk rimelige aktive, men det er Gør-Det-Selv folk. Dog har mange af dem en rimelig erfaring.
Der er også nogen proffesionelle der skriver. Det er bare at spørge, men du skal nok være lidt mere specifik end her :D

Hvis du er ude efter erfaringer ang. udhuse, så skal vi også bruge lidt mere info :D
Avatar billede martin_moth Mester
28. november 2005 - 08:15 #2
"ordenligt" udhus ?

Jeg vil foreslå fuldmurede vægge med 100mm isolering, støbt gulv med gulvvarme, superlavenergiruder, 200mm isolering på loft, et ordenligt undertag og tegltag, evt. betontegl.

For 40m2 koster det vel under 100.000,-

Alternativt dette:
http://www.gideonskolen.dk/billeder/0408/0408%20562%20(Small).jpg - det koster vel 5000,- i Silvan for 5 m2.

;o)

Nå - spørger du alene om links

http://www.goerdetselv.dk/
http://www.byggeri.dk/debat/index.asp
http://www.atoz.dk/MainPage.asp?MenuID=Main

Masser af andre på www.google.com Men har ikke erfaringer med dem
Avatar billede willi Nybegynder
28. november 2005 - 08:51 #3
martin moth... sender du et svar
Avatar billede boxer Nybegynder
28. november 2005 - 09:18 #4
På et tidspunkt viste DR1's Rabatten et indslag der handlede om udhuse/lagehuse. De tekniske Skoler sælger de udhuse som deres tømrerelever laver. Efter sigende kan de købes til materialepris.
Det er i hvert fald værd at undersøge.
Avatar billede martin_moth Mester
28. november 2005 - 17:26 #5
... og nu er der en kø så lang som den til Robbi Williams billetluge, efter det har været vist i TV :o(

Svar - hvis du kunen bruge de links- det eneste jeg gjorde var at søge på "gør det selv" på google og vælge 3 links
Avatar billede martin_moth Mester
28. november 2005 - 17:26 #6
sådan
Avatar billede willi Nybegynder
28. november 2005 - 18:23 #7
>boxer Jeg har ikke ligefrem set noget der ligner udhuse. Legehuse og "bjælkehytter" derimod. Legehusene kan varmt anbefales!
Avatar billede boxer Nybegynder
28. november 2005 - 18:49 #8
willi -> Du har nok ret - det bliver nok for småt.
Avatar billede kimsejersen Praktikant
12. november 2014 - 18:00 #9
Hej, Jeg er enig med Kaspar_Knaldperle ift. hans anbefaling. De har pænt godt styr på tingene inde på lav-det-selv.dk. Jeg stod overfor nogenlunde samme udfordring i fjor (det viste sig så, at det ikke rigtig var en udfordring i sidste ende), men det jeg gjorde var, at jeg bare søgte på værksted og vupti - så kom der en masse sider frem, der havde med den slags at gøre. Jeg fandt min løsning her http://byg-selv.info/redskabsskur-trae/, men hvis du absolut selv vil bygge det hele fra bunden, er det nok ikke det rigtige for dig. Det jeg bestilte sidste år kom som en slags "samlesæt" - eller hvad man nu skal sige. Lidt ligesom at købe et klædeskab i Ikea eller lign. Det gjorde det lettere for mig og jeg havde forsikring på det, så jeg sikrede mig, at det ikke blev et problem økonomisk.

Jeg håber det kan hjælpe nogen af jer derude, der går med samme tanker.

Venlig hilsen Kim