Avatar billede voltie Nybegynder
29. november 2005 - 23:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm

Hej eksperter.
Jeg har et problem med min PC. Forleden da jeg sad ved min computer blev skærmen sort. Jeg prøvede at genstarte computeren, og det så ud til at windows startede op (den linie i bunden der kører fra højre mod venstre), men inden jeg kan vælge profil går skærmen i sort igen, altså skærmen viser et symbol for at den ikke har forbindelse.

Jeg tjekker alle stik - virker stadig ikke. Prøver min skærm på en anden PC hvor skærmen virker fint.

Jeg aner intet om computere så håber i har nogle forslag til hvad der kan være galt.

MVH Andreas
Avatar billede off-line Nybegynder
30. november 2005 - 01:54 #1
Prøv at tjekke dit grafikkort.
30. november 2005 - 10:50 #2
Opstart i [fejlsikker tilstand] eller [VGA tilstand] (tror jeg det hedder)
og check/ret opløsningen/frekvensen til din skærm.
[Kontrolpanel][Skærm][Indstilninger] ...
Avatar billede voltie Nybegynder
30. november 2005 - 13:56 #3
Tak for svarene begge to.

>gotfred
Tjekke det rent fysisk eller hvad?

>dr1
Jeg har nu prøvet at starte op i fejlsikker tilstand, men det kan den ikke. Det eneste den når at vise nu er pentium symbolet.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. november 2005 - 14:12 #4
Ja jeg tænkte på, om du havde et andet kort, eller kunne låne et. Bare det kan
køre, er det jo ligemeget hvordan det er, da du kun skal konstatere, om din PC
kan starte på på et andet kort. Du må jo prøve dig frem, da det jo kan være flere
ting f.eks ram. Hvis du har flere ramblokke, kan du prøve at fjerne et af dem på
skift.
Avatar billede voltie Nybegynder
30. november 2005 - 16:34 #5
>gotfred
Det tror jeg, at jeg vil prøve så. Er der nogle forholdsregler jeg skal tage inden jeg begynder at rode med det - vil jo nødig ødelægge mere.

MVH Andreas
Avatar billede off-line Nybegynder
30. november 2005 - 16:59 #6
Nej du kan ikke ødelægge noget, ved at prøve de omtalte ting. Bare klø på!
Avatar billede voltie Nybegynder
30. november 2005 - 18:45 #7
Super Super Super.
Nu virker det igen. pillede grafikkort og en ramblok ud, satte grafikkortet i igen, og så virkede det. satte så det andet ramkort i igen, og det virkede stadig. Grafikkortet har nok siddet løst eller noget?

Vil du have nogle point?
MVH Andreas
Avatar billede off-line Nybegynder
30. november 2005 - 19:37 #8
Det er mulig, at en af delene ikke har siddet helt på plads, men det er faktisk
svært at sige. Men til lykke med resultatet, det er jo altid et skønst syn, at
se sin computer starte rigtigt op igen efter problemer.