Avatar billede knoc-turnal Nybegynder
05. december 2005 - 12:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hijakc this log

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\setup.exe
C:\Programmer\BitComet\BitComet.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Documents and Settings\Laz\Skrivebord\hijack\hjt.exe

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MyVBApp] C:\setup.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe

håber nogen gider kigge den igennem. på forhånd tak
Avatar billede ejvindh Ekspert
05. december 2005 - 12:56 #1
Avatar billede knoc-turnal Nybegynder
05. december 2005 - 13:04 #2
Jeg finder nok ud af det selv.
Avatar billede ejvindh Ekspert
05. december 2005 - 13:06 #3
Download og gem denne scanner på skrivebordet. Du skal ikke aktivere det endnu.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Hent Ewido herfra (14 dages version af plus-versionen)
http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe
Installer og kør Ewido - opdater programmet.

Tast ctrl-alt-delete, Klik på Jobliste/Taskmanager, Processer/Processes. Find nedenstående processer, højreklik på dem og vælg afslut proces.
setup.exe

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked.

O4 - HKLM\..\Run: [MyVBApp] C:\setup.exe

Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Genstart i fejlsikret (tryk på <F8> under opstarten), slet mapper og filer listet herunder (nogle af dem er muligvis allerede blevet slettet af Hijackthis).
Mapper:
<ingen>
Filer:
C:\setup.exe
---------------------------------------
Kør en fuld scanning med Ewido. Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind i dit næste svar.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Klik på scan clean. Det kan godt tage lang tid (nogle timer), men den er også meget effektiv.
Genstart til normal tilstand, lav en ny HJT-log, som du sender herind til check.
Avatar billede knoc-turnal Nybegynder
07. december 2005 - 17:51 #4
ok. prøver at gøre som du siger.
Den er setup.exe hva søren er det for en. Når jeg kører enditall stod den som outloook express setup. Jeg bruger ik outlook og har ik haft programmet åbent så jeg lurer noget over den setup.exe. for den har været der hver gang jeg genstarter.
Avatar billede knoc-turnal Nybegynder
07. december 2005 - 18:02 #5
Den der Ewido poppede op flere gange med spyware alert. øhhh.. jeg lod den slette det nu havde fandt undervejs (håber ik jeg har fucket det hele op ved at gøre det)
Avatar billede knoc-turnal Nybegynder
07. december 2005 - 18:30 #6
---------------------------------------------------------
ewido security suite - Scanningsrapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:            18:30:16, 07-12-2005
+ Rapport-Checksum:        4231D28F

+ Scanningsresultat:
    :mozilla.10:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Falkag : Renset med backup
    :mozilla.11:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Falkag : Renset med backup
    :mozilla.12:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Falkag : Renset med backup
    :mozilla.14:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Falkag : Renset med backup
    :mozilla.15:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Adtech : Renset med backup
    :mozilla.16:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Adtech : Renset med backup
    :mozilla.17:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Doubleclick : Renset med backup
    :mozilla.24:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Renset med backup
    :mozilla.25:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Renset med backup
    :mozilla.26:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Renset med backup
    :mozilla.27:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Renset med backup
    :mozilla.28:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Renset med backup
    :mozilla.29:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Renset med backup
    :mozilla.30:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Renset med backup
    :mozilla.31:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Renset med backup
    :mozilla.32:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Renset med backup
    :mozilla.37:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Euroclick : Renset med backup
    :mozilla.40:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Pointroll : Renset med backup
    :mozilla.41:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Pointroll : Renset med backup
    :mozilla.42:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Pointroll : Renset med backup
    :mozilla.43:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Pointroll : Renset med backup
    :mozilla.44:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Pointroll : Renset med backup
    :mozilla.52:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Falkag : Renset med backup
    :mozilla.53:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Falkag : Renset med backup
    :mozilla.55:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Falkag : Renset med backup
    :mozilla.56:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Falkag : Renset med backup
    :mozilla.57:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Falkag : Renset med backup
    :mozilla.58:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Falkag : Renset med backup
    :mozilla.69:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Burstnet : Renset med backup
    :mozilla.70:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Casalemedia : Renset med backup
    :mozilla.77:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Com : Renset med backup
    :mozilla.78:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Com : Renset med backup
    :mozilla.79:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Sexcounter : Renset med backup
    :mozilla.80:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Sexcounter : Renset med backup
    :mozilla.81:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Sexcounter : Renset med backup
    :mozilla.82:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Sexcounter : Renset med backup
    :mozilla.162:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Overture : Renset med backup
    :mozilla.163:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Overture : Renset med backup
    :mozilla.171:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Overture : Renset med backup
    :mozilla.181:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Serving-sys : Renset med backup
    :mozilla.182:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Serving-sys : Renset med backup
    :mozilla.183:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Serving-sys : Renset med backup
    :mozilla.184:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Serving-sys : Renset med backup
    :mozilla.185:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Serving-sys : Renset med backup
    :mozilla.194:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Statcounter : Renset med backup
    :mozilla.195:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Statcounter : Renset med backup
    :mozilla.196:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Statcounter : Renset med backup
    :mozilla.197:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Statcounter : Renset med backup
    :mozilla.198:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Statcounter : Renset med backup
    :mozilla.199:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Statcounter : Renset med backup
    :mozilla.200:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Statcounter : Renset med backup
    :mozilla.201:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Statcounter : Renset med backup
    :mozilla.202:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Statcounter : Renset med backup
    :mozilla.203:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Statcounter : Renset med backup
    :mozilla.204:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Statcounter : Renset med backup
    :mozilla.205:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Statcounter : Renset med backup
    :mozilla.206:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Statcounter : Renset med backup
    :mozilla.222:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Tradedoubler : Renset med backup
    :mozilla.223:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Trafficmp : Renset med backup
    :mozilla.224:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Trafficmp : Renset med backup
    :mozilla.225:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Trafficmp : Renset med backup
    :mozilla.226:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Trafficmp : Renset med backup
    :mozilla.227:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Trafficmp : Renset med backup
    :mozilla.228:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Tribalfusion : Renset med backup
    :mozilla.234:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Valueclick : Renset med backup
    :mozilla.248:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Yieldmanager : Renset med backup
    :mozilla.249:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Yieldmanager : Renset med backup
    :mozilla.250:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Yieldmanager : Renset med backup
    :mozilla.251:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Yieldmanager : Renset med backup
    :mozilla.260:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Yieldmanager : Renset med backup
    :mozilla.261:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Yieldmanager : Renset med backup
    :mozilla.262:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Yieldmanager : Renset med backup
    :mozilla.263:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Yieldmanager : Renset med backup
    :mozilla.264:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Yieldmanager : Renset med backup
    :mozilla.324:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Masterstats : Renset med backup
    :mozilla.344:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Falkag : Renset med backup
    :mozilla.345:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Onestat : Renset med backup
    :mozilla.346:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Onestat : Renset med backup
    :mozilla.347:C:\Documents and Settings\Laz\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\2mb22xgc.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Onestat : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Laz\Cookies\laz@ad.yieldmanager[1].txt -> Spyware.Cookie.Yieldmanager : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Laz\Cookies\laz@paypopup[1].txt -> Spyware.Cookie.Paypopup : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Laz\Lokale indstillinger\Temp\Rar$EX02.641\setup.exe -> Trojan.Small : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Laz\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\7271X5JV\mm[1].js -> Spyware.Chitika : Renset med backup
    C:\RECYCLER\S-1-5-21-1229272821-688789844-725345543-500\Dc1.exe -> Trojan.Small : Renset med backup
    D:\BT downloads\Google Earth Pro Map With CRACK FULL.zip/setup.exe -> Trojan.Small : Fejl under renselse

::Rapport slut
Avatar billede ejvindh Ekspert
07. december 2005 - 19:48 #7
Det var rigtigt at lade Ewido få lov til at slette hvad den finder. Ewido har tidligere identificeret den som "Spyware.Hijacker.Generic" -- og her tror jeg det er den, der også er fundet som "Trojan.Small". Du har sandsynligvis fået den ind gennem et crack. Bare fortsæt med proceduren, og lad mig se HJT-loggen, når du er færdig :-)