Avatar billede andreasbj Nybegynder
06. december 2005 - 20:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Pris for webdesign?

Hej.

Har siddet og surfet lidt rundt på nettet og har fundet utallige firmaer som laver hjemmesider og som snildt tager 5000 kr for standard skabeloner som mildest sagt ligner *bip*. Hvor meget vil i mene en hjemmeside hvor alt er designeret fra bunden og tilpasset brugerens behov, skal koste? Det skal lige nævnes at jeg ikke er ude efter at få lavet en hjemmeside men overvejer at starte lidt selv da jeg har arbejdet meget med forskellige billede redigeringsprogrammer og er tæt på ekspert til photoshop.

Mvh. Andreas
Avatar billede andreasbj Nybegynder
06. december 2005 - 20:09 #1
Plus har før lavet hjemmesider så er inde i kodning og opsætning på lidt højere end word skabelon niveau ;)
Avatar billede php_programmoer Nybegynder
06. december 2005 - 20:13 #2
Det bedste er at finde en rimelig timeløn og så gange det med det antal timer du har lagt i arbejdet =)
Avatar billede andreasbj Nybegynder
06. december 2005 - 20:23 #3
Og hvad er så en rimelig timeløn? :)

Andre bud?
Avatar billede php_programmoer Nybegynder
06. december 2005 - 20:26 #4
hmm.. 130 måske ?
Avatar billede triple-x Nybegynder
06. december 2005 - 21:06 #5
130 i timen :o det ville jeg godt nok ikke arbejde for.
Avatar billede andreasbj Nybegynder
06. december 2005 - 21:26 #6
Hvad siger du så af timeløn??
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2005 - 21:30 #7
130 er rimelig billig sat, hvis man har tænkt sig at leve af det ihvertfald.

Hvis du starter et firma skal du regne med at en timeløn skal dække alle udgifter der på den time, det er jo meget forskelligt, men lad os tage et eksempel.

Hvis du har et kontor med en computer og internetforbindelse, samt software og din egen timeløn, så skal alle disse udgifter divideres ud.

Internet koster 500/mdr. det er 3,10 kr. pr. time.
kontor koster måske 3000/mdr, det er 18,50 kr. pr time.
Computer, regnet på et år, 20.000/år, det er 10,60 kr pr time
Software, regnet på et år, 20.000/år, det er 10,60 kr pr time
Din løn, hvad ville du gerne have i løn på en alm måned 20.000 kr måske, så er det 123,2 kr. i timen

Det bliver ialt 166 kr i timen og det her er jo ikke så mange udgifter, så skal du have nogen penge til firmaet, til nyanskaffelser osv. jeg ville mene 130 måske er meget godt til selve lønnen, men så er der alt det udover, du skal jo have dækket alle dine udgifter til den sag, plus øvrige udgifter i firmaet.

Mange designere, progarmmører, konsulenter osv ligger en del højere, men jeg ville starte måske på 200 i timen og så arbejde mig op. Man kan jo altid differentiere sin timepris, alt efter hvor stor kunden er og hvad man mener vil være rimeligt.

Bare et lille regnestykke fra mig... jeg har selvfølgelig regnet med fuldtidsarbejde altså 37,5 timer på en uge og 4,33 uger på en mdr i gennemsnit.
Avatar billede andreasbj Nybegynder
06. december 2005 - 21:35 #8
Ja det var da noget man ku bruge til noget.. meningen er at have et firma ved siden af studiet på universitetet og andet arbejde.
Avatar billede miss-g Seniormester
06. december 2005 - 21:50 #9
Det har også lidt med at gøre hvad man synes man er værd. Selvfølgelig skal vi starte på et minimum der SKAL dække de udgifter man har.

Er du hammer grundig, bliver siderne Wc3 valideret, bruger du CSS, brugervenlighed, sikkerhed osv. - hvor meget bliver der taget højde for? Det siger vel noget om kvalitet og dermed pris.
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
07. december 2005 - 09:30 #10
Hvis du skal regne det ud efter en arbejdsuge på 37,5 timer, så skal du også huske på, at der vil være "spildtid", timer du ikke kan skrive regning på. Dem skal du have dækket ind i dinalmindelige timeløn.
Avatar billede andreasbj Nybegynder
07. december 2005 - 18:57 #11
Hvis man så kan spørge på en anden måde hvad tager i som er lidt mere professionelle for at designe en hjemmeside? timeløn?
Avatar billede andreasbj Nybegynder
08. december 2005 - 14:53 #12
Nå tror jeg fik svar på det jeg ville.

Tak for hjælpen