Avatar billede HiACE Praktikant
10. december 2005 - 18:04 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Bios opgradering

Jeg har forsøgt at lave en Bios diskette, jeg har først lavet en boot disk, derefter har jeg hentet den nyeste Bios inde på nettet til lige mit MB, der var både en Flash exe og en Bios fil. Dem har jeg så kopieret over på den boot disk, og derefter har jeg forsøgt at boote på den. Den booter godtnok op, og jeg skriver flash k7vt4. Den leder så efter k7vt4, men finder ikke filen, den siger file does not exist, men hvis jeg skriver Dir, kommer alle filerne frem på disketten og også bios filen (k7vt4)
Jeg har prøvet at hente bios filen fra forskellige sites, og det er skrevet akkurat som det skal. Er der nogen der har et bud på hvad problemet kan være?
Avatar billede HiACE Praktikant
10. december 2005 - 18:35 #1
Jeg har fået en større cpu, det er derfor at jeg vil opgradere Bios, det er ikke for sjov skyld, Bios vil ikke genkende cpu'en.
Avatar billede gargel Nybegynder
10. december 2005 - 19:10 #2
Det er ikke fordi du glemmer at skrive filens "efternavn"? De hedder som regel noget med .bin

Hvad er det præcist for et motherboard?
Avatar billede HiACE Praktikant
10. december 2005 - 21:48 #3
Bundkortet er et Asrock K7vt4-4x, jeg har fulgt vejledningen inde fra Asrock's site til punkt og prikke. Filen hedder ikke noget andet end Kvt4-4 og typen er 180. De 180 er versionen på filen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. december 2005 - 13:01 #4
Prøv dette i stedet:

asrflash k7vt4-4x.180

Det er selvfølgelig under forudsætning du har hentet BIOS version K7VT4-4X V 1.8, og udpakket asrflash.exe og k7vt4-4x.180 på din bootdiskette.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. december 2005 - 13:01 #5
Avatar billede HiACE Praktikant
11. december 2005 - 17:25 #6
Det er lige den der jeg har forsøgt mig med
Avatar billede HiACE Praktikant
11. december 2005 - 17:26 #7
den hedder jo 180, ikke
Avatar billede zerocrash Nybegynder
11. december 2005 - 17:47 #8
Et spørgsmål - er Asrock et undermærke til Asus??
Avatar billede HiACE Praktikant
11. december 2005 - 18:06 #9
Det mener jeg at det er
Avatar billede zerocrash Nybegynder
11. december 2005 - 19:22 #10
Hvis det er et undermærke burde et program som ASUS' "Asus Update" da virke til at flash'e BIOS - selvfølgelig skal programmet til det specifikke MB vælges - men det burde da vel være muligt? Jeg bruger nemlig programmet til mit P5P800 - og det virker upåklageligt - henter tilmed updates gennem programmet fra ASUS' egen FTP og flasher BIOS gennem WinXP - ingen problemer.

Klik evt. på dette link: http://www.asus.dk/search.aspx?searchitem=1&searchkey=Asus+Update og se resultaterne på en søgning på ASUS' website - da jeg pt ikke kan få nogle resultater frem grundet en server-opdatering på siden. Håber jeg kunne hjælpe lidt?
Avatar billede HiACE Praktikant
11. december 2005 - 20:07 #11
Jeg prøver det, tak for din hjælp :D
Avatar billede HiACE Praktikant
11. december 2005 - 20:16 #12
Der er åbenbart ikke noget der understøtter mit kort, Asrock laver jo osse deres egne Bios mv, men det var forsøget værd.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. december 2005 - 22:00 #13
Du skriver, at du har prøvet
"Den booter godtnok op, og jeg skriver flash k7vt4. "

Det er det jeg skriver er forkert, for du skulle skrive:

asrflash k7vt4-4x.180

Så hvad er det du har prøvet, det jer srkiver, eller det du skriver. ? ?
Avatar billede HiACE Praktikant
11. december 2005 - 23:07 #14
Nu prøvede jeg at skrive .180 efter, og det virkede jo.
Så jeg skylder både dragonknight og gargel points.
Jeg har åbenbart ikke læst og forstået helpfilen ordentligt, så tak skal i have.
PS. smid et svar for points.
Avatar billede gargel Nybegynder
12. december 2005 - 07:30 #15
Det er godt du fik det til at virke :)

Jeg samler ikke på point så du kan give dem til de andre.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. december 2005 - 12:05 #16
Det gør jeg, så her har du mit svar. Godt det virkede  ;-)
Avatar billede zerocrash Nybegynder
14. december 2005 - 12:38 #17
Me 2 - men er tilfreds nok bare jeg kan hjælpe - så det er dit valg, HiAce... :D

God jul
Avatar billede zerocrash Nybegynder
14. december 2005 - 16:30 #18
Takker for points... :)