Avatar billede poppo Nybegynder
13. december 2005 - 00:07 Der er 6 kommentarer

afstemnings system til en fodboldklub

hej..

i vores lille forening skal vi bruge et script hvor man i første omgang skal  logge ind med brugernavn og password feks 12345 0g dk12345. for at kunne bruge systemet skal man ændre sit password til noget personligt.

oplysninger som vi skal bruge er fornavn , efternavn , telefonnummer , hold nr , email på de forskellige personer

når de har været inde på systemet og ændre deres password kan de se en side hvor en afstemning skal være feks hvem skal være målmand 1=a  2=b  3=c

når personen har afgivet denne stemme kan personen ikke se denne afstemning/side mere og kan først se en afstemning når en ny er frigivet

det skal så være sådan at man som admin kan logge sig ind og se hvor mange som har stemt , hvor mange som har stemt på a , b , c.

hvis man kunne lave det sådan at man evt kunne gøre det tilgængeligt at man i admin kunne printe de forskellige emner ud fekt a=100 stemmer og har vundet så kan jeg printe a ud og se oplysningerne på dem som har stemt på denne person

KAN DETTE LADE SIG GØRE I VIRKELIGHED. VI ER NOGLE STYKKER SOM HAR LEGET MED DETTE PROJEKT I ET STYKKE TID OVER EN ACCESS DATABASE MEN HAR IKKE KUNNET FÅ DETTE TIL AT VIRKE

HJÆLP HJÆLP HJÆLP ØNSKES
Avatar billede fennec Nybegynder
13. december 2005 - 08:22 #1
Det kan sagtens lade sig gøre, og er ikke så svært når man har den rigtige database opbygning.

userDate:
id, username, pass, passChanged, fName, lName... osv.

afstemning:
id, subject

aMuligheder:
id, aID, subject

ansers:
id, userid, amID

UserData.id = ansers.userID
aMuligheder.id = ansers.amID
afstemning.id = aMuligheder.aID

UserData.passChanged skal være en true/false for at angive om brugeren har ændret sit password da han loggede ind første gang.

Kan I selv klare koden eller skal I have hjælp til det også??
Avatar billede poppo Nybegynder
13. december 2005 - 11:52 #2
ja tak...

jeg vile være meget glad for hvis du kunne hjælpe med dette projekt. vi har nu smidt alle vores sider i papirkurven så skal starte forfra

så det er der vi står
Avatar billede poppo Nybegynder
15. december 2005 - 22:43 #3
ja tak...

jeg vile være meget glad for hvis du kunne hjælpe med dette projekt. vi har nu smidt alle vores sider i papirkurven så skal starte forfra

så det er der vi står. vi vil meget gerne give lidt for ulejligheden
Avatar billede fennec Nybegynder
16. december 2005 - 09:33 #4
Det må I undskylde... Jeg havde fuldstændig glemt dette ? :(

Der er først 3 opgaver der skal løses:

1. Lav DB'en. Den har I fået at vide hvordan skal se ud :o)
2. Lav login side, som gemmer brugerID'et i en session. Noget i denne stil:
<%
if Request.querystring("mode") = "login"
  set rs = conn.execute("select * from userDate where username='"& username &"' and pass='"& pass &"'")
  if not rs.eof then
    session("userID") = rs("id")
    response.redirect("forside.asp")
  else
    Response.write "Forkert brugernavn/password"
  end if
%>
<form name="myForm" method="post" action="denneSide.asp?mode=login">
<input type="Text" name="username" value="">
<input type="Password" name="pass" value="">
</form>
3. Forsiden. Med menupunkter til alle funktioner (behøver ikke virke endnu). F.eks afstemninger, ret bruger data osv.
Avatar billede poppo Nybegynder
16. december 2005 - 12:59 #5
hej..

vi har forsøgt at lave de sider og ikke med det største held... vi må indrømme at vi bare ikke er gode nok

kunne vi ikke få dig til at lave et sådand system i asp sider med en access database da vi mangler det i stor stil på vores insider side som kører på en intern server. vi vil naturligvis gerne give dig lidt for ulejligheden

hvis ja beskriver jeg hvordan det skal være her...

forsiden hvor man logger ind med et medlemsnummer feks: 12345 og password dk12345 nu kommer der en side hvor man skal ændre sit password til sit eget personlige password. dette skal ske før man kan komme ind på systemet

når det er overstået kommer man ind på en oversigt som viser de forskellige afstemninger som er aktive for netop den bruger

en afstemning skal indeholde dette:

overskrift
dato for start
dato for udløb
oprettet af navn

selve spørgsmålet feks:  hevm skal stå på mål i den kamp

man skal så stemme på den man syntes (skal være sådan at man i admin funktionen kan oprette lige så mange valg man vil

når man har trykket på sit valg kommer man tilbage til siden med oversigten over de forskellige afstemninger og man skal ikke kunne se den afstemning som man har set en gang. hvis der så ikke er flere aktive afstemninger skal dette bare stå der og man kan så logge ud af systemet.

i en form for admin skal man logge ind og på denne side kunne oprette brugere med diss oplysninger

fornavn
efternavn
adresse
nummer
postnummer
by

telefon

medlemsnummer
holdnr

og oprette en afstemning med disse :

overskrift
dato for start
dato for udløb
oprettet af navn

spørgsmål

svar 1
svar 2
osv...

og så skal man kunne se en oversigt i adminen over de forskellige afstemninger og når man trykker på en afstemning kan man se den i grader feks:

hvem skal være målmand

nr: indtastet navn  hvor mange stemmer  uddybning

1  kurt rasmussen  209 stemmer          uddyb

2  peter andersen  490 stemmer          uddyb

(ved tryk på uddyb kan man se hvilken medlemmer som har valgt denne person og evt hvis man kunne skrive listen ud)

ja det var sådan vil helt vildt gerne ville have vores system da det ville hjælpe os en hel del i hverdagen.

vi en en lille gruppe som har 6 forskellige ungdomshold i fodboldt. kan du hjælpe os med dette problem????????????????????????

mange tak
Avatar billede fennec Nybegynder
16. december 2005 - 13:23 #6
Jeg kan desværre ikke lave et færdig script for jer, da jeg ikke har tiden til det.
Hvis det er et fuldt script I ønsker jer, skal I nok over i "Opgaver" kategorien, men jeg ved ikke, om de gør det gratis:
http://exp.dk/spm/Opgaver/Programmeringsopgaver/ASP/

Jeg kunne også forstille mig, at der ligger nogle gratis scripts rundt omkring på nettet, som I kan bruge, men kender desværre ikke nogen. Nu har jeg så heller aldrig ledt efter dem :o)

I kan evt spørge her på E, om der er nogen der kender et sådan script. Hvis det findes, er der stor sansynlighed for, at nogen her kender det...