Avatar billede busch-jensen Nybegynder
13. december 2005 - 18:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dækning med Clearwire.

Hej

Jeg har idag forgæves forsøgt, at sætte en Wimaxx boks fra Clearwire op. Installationsadressen er ved Solbjerg Have - Finsensvej på Frederiksberg.

Ingen forbindelse, selvom boksen stod så tæt på vinduet som muligt.

Er der nogen, der har nogen erfaringer (med Wimax)- gerne med Clearwire på Frederiksberg....?

Hvad kan jeg gøre for at teste, om en forbindelse kan opnåes på adressen?

Selv har Clearwire foreslået, at teste udstyret på en anden adresse - eller med et åbent vindue på installationsadressen... Klart dér.

Mvh
Busch-Jensen
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. december 2005 - 18:33 #1
Åbent vindue er da let at teste! Det behøver jo ikke tage timer!
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
01. januar 2006 - 16:02 #2
Jeg bor selv ved Rosenørns Alle i nærheden af Forum - Jeg har dækning på 4 ud af 5 dioder... Det har taget lidt tid at finde den rigtige placering.

Min står hvor væggen er tyndest, da vinduet gav absolut dårligste forbindelse. - Vend bagenden af boksen i retning af Vibenhus Runddel.
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
06. februar 2006 - 15:22 #3
Jeg har fået boksen til at virke - flere steder, men maks 3 lamper lyser. Det kan dog anbefales, at stille boksen op af væggen, gerne med en lille hældning, og især med fronten udaf. Problemet er, at udstyret er mere følsomt end det indtryk Clearwire efterlader ifa deres manual. Men til gengæld er forbindelsen stabil.