Avatar billede primdahl1980 Praktikant
14. december 2005 - 19:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på nettet via explorer, kun Mozilla?

Hej alle sammen

Håber meget på lidt hjælp, for jeg er da ved at gå ud af mit gode skind.

Når jeg prøver at logge på via explorer, dukker der en lille blå boks op, hvori der står: "Websiden er ikke tilgængelig offline. Hvis du vil se denne side skal du klikke på opret forbindelse". Klikker man så på poret forbindelse, så står den bare og ringer op og der sker ikke en meter:(

Til orientering skal det lige oplyses at hvis jeg går ind i netværks og internet forbindelser, under netværksforbindelser, så står der selvfølgelig stofanet under bredbånd.
Men lige under stofanet, står der afbrudt med firewall, ved ikke om det har nogen betydning. For jeg logger jo på nettet uden problemer gennem mozilla.

Hvis jeg prøver at logge på messenger, modtager jeg følgende besked: Det lykkedes ikke at logge på MSN messenger, fordi tjenesten midlertidig ikke er tilgængelig. Prøv igen senere.
Klik på knappen fejlfinding for at finde problemet.

Det er en helt ny bærbar jeg har (14 dage gammel)en lg w20 express.

Indtil videre har den fungeret perfekt, men dette lille problem går mig seriøst på nerverne!!

Når man logger på internet explorer, står der i Parantes : Arbejder offline. lige endnu en oplysning til profferne :)

Håber meget på lidt hjælp:)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
14. december 2005 - 19:59 #1
Prøv at gå ind i Internetindstillinger > Forbindelser. Har du nogle forbindelser vist der, og har du valgt "Ring op, når der ikke findes en netværksforbindelse"?
Avatar billede jb00797 Nybegynder
14. december 2005 - 20:01 #2
Prøv at åbne internet exploerer, og tryk på filer se om der er et flueben ved arbejd offline. Hvis der er det tryk på arbejd offline så fluebenet forsvinder så skulle det virke.

Mvh.

Søren
Avatar billede primdahl1980 Praktikant
14. december 2005 - 20:06 #3
ja har jeg tjekket.. der er et flueben.. når jeg trykker på det så forsvinder det.. Men når jeg går ind i det igen, så er det der...

Hvordan kommer jeg ind i internetforbindelser? Ja jeg skal ha´det ind med skeer, er totalt rundt på gulvet idag
Avatar billede pidgeot Nybegynder
14. december 2005 - 20:11 #4
Når Internet Explorer er åben finder du Internetindstillinger under Funktioner. Derinde vælger du så fanebladet Forbindelser.

Det burde egentlig være nok at checke om "Ring op, når der ikke findes en netværksforbindelse" er valgt. Hvis den ikke er det, så prøv at vælge den og se om det ændrer noget.
Avatar billede jb00797 Nybegynder
14. december 2005 - 20:12 #5
Det flueben må ikke være der, det lyder underligt med at det kommer igen. Prøv at fjerne den lukke internet exploerer ved og åben det igen. hvad sker der så?
Avatar billede jb00797 Nybegynder
14. december 2005 - 20:16 #6
Kom lige til at tænke på noget med det pidgeot sagde. Oppe i toppen er der nogle menuer, finde den der hedder funktioner og der i internetindstillger, så vælger fanebladet forbindelser. Der er et lille vindue, er der nogle forbindelser der i, hvis der er så slet dem, og genstart internet explorer
Avatar billede pidgeot Nybegynder
14. december 2005 - 20:18 #7
Undlad dog at slette dem hvis der er en reel grund til at de er sat op. (Det er primært derfor jeg IKKE foreslår dette lige med det samme - hvis det kan løses uden at skulle slette dem, ville det jo nok være at foretrække)
Avatar billede jb00797 Nybegynder
14. december 2005 - 20:23 #8
Ok ja men når det er bredbånd er det ikke nødvendig, så vidt jeg husker at have nogen forbindelser, men for en sikkerheds skyld må du hellere lade være med at slette dem.
Avatar billede primdahl1980 Praktikant
14. december 2005 - 20:27 #9
Splitte mine bremsejl.. nu virker det, og jeg synes seriøst jeg har gjort nøjagtig det samme for en time siden....

i det vindue i omtaler stod der stofanet (standard) det lod jeg stå...
MEN der var markeret i: Brug altid standardforbindelsen.

Det ændrede jeg til ring op når der findes en netværksforbindelse..
Avatar billede jb00797 Nybegynder
14. december 2005 - 20:29 #10
Ok det var da godt det virker nu
Avatar billede pidgeot Nybegynder
14. december 2005 - 20:31 #11
Jeg smider lige et svar - tænkte nok det var det der var galt. :)

Hvis du aldrig har brug for at ringe op til internettet (det vil jeg tro du ikke har med StofaNet), kan du vælge at gå derind og slette den - men den gør selvfølgelig ingen skade, så der er jo ikke noget i vejen for at lade den stå.
Avatar billede primdahl1980 Praktikant
14. december 2005 - 20:32 #12
i må lige ligge et svar ind den der vil ha´de 60 point.. Kan jo ik gi til begge desværre

Mange mange tak for hjælpen.. så nu kan jeg vidst godt ligge det her fra mig og få lavet noget mad:)