Avatar billede pnd Nybegynder
15. december 2005 - 09:50 Der er 3 kommentarer

Disken er forsvundet

Er der nogen, der kan knække denne:

Jeg har en Sata disk på 200 GB, den var delt op i 2 dele, et C drev på 15 GB og D drev på 185 Gb.
Jeg ville flashe min Bios, fik også gjort det rigtig.
Men da jeg så rebootede igen poppede et program op der hed Fasttrack 378 op og sagde "no array definde"
det havde jeg aldrig set før. så jeg fandt bundkort manual frem hvor der stod noget om det.
jeg legede lidt frem og tilbage med det.
Det hele uden hæld, for den ville bare ikke boote. jeg prøvede nogle gange med de forskellige valg mulighedeer i det der Fasttrack.
stadig uden held, den belv ved med at sige at der ikke var noget boot device.
hvis jeg lagde WINXP cd i for at genisstalerer kunne den ikke finde min disk. så var gode råd dyrer, vidste ikke hvad jeg skulle gører.
fik en kammerat til at gå det igennem sammen med mig og fandt så fejlen, BIOS stod til at kører RAID som er standard da den er nulstillet efter jeg flashede min BIOS. da den så blev ændret til IDE virkede det så igen, min disk blv fundet alle steder og det hele.

det er så her jeg står med et lille problem nu.
når jeg ligger WinXP cden for at tjekke de 2 partitioner siger den at disken har 200 GB ikke partitioneret disk plads.
har i en ide om hvad der kan være gået galt ? hvis ikke man kan noget så jeg direkte kan komme i kontakt med dem, er der så andre muligheder, såsom programmer som kan finde slettet data og rede det over på en anden disk, hvis jeg flytter den over i en anden pc
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2005 - 09:54 #1
Har du mistet partitionstabellen prø http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Har du mistet data prøv http://www.helgec.dk/lost_data.html
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. december 2005 - 11:22 #2
Fortæl lige om hvad det står om disken i diskhåndtering, og hvordan der er delt op ?

Det finder du i højreklik på denne computer og vælg administrer.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. december 2005 - 12:03 #3
Er du kommet videre ?