Avatar billede janpersson Praktikant
17. december 2005 - 13:15 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

mulig virus

norton har opdaget en virus på min pc som den ikke kunne fjerne, så jeg gik ind på symantec's hjemmeside den fåreslog at jeg skulle deaktivere systemgendannelse og genstarte min pc i fejlsikker tilstand hvor efter jeg skulle fjerne vriusen, men nu er det bare sådan at når jeg prøver at genstarte slukkker pcen og starter forfra igen og igen hvad gør jeg???

jeg har prøvet at reparere vhj. genoprettelseskonsollen men den vil ha et password men jeg har ikke lavet et password til admistrator da jeg installerede XP
Avatar billede janpersson Praktikant
17. december 2005 - 13:22 #1
yes nu har jeg fundet ud af hvad den hed, det er ZLOB
Avatar billede fromsej Praktikant
17. december 2005 - 13:24 #2
Den kan Norton alligevel ikke fjerne.
Følg vejledningen i denne artikel:
http://exp.dk/artikler/755
Avatar billede janpersson Praktikant
17. december 2005 - 13:27 #3
ok men nu er mit største problem at jeg ikke kan starte min pc den lukker bare ned og starter igen og igen.
Avatar billede fromsej Praktikant
17. december 2005 - 13:32 #4
Prøv at lade den stå og køle ned ½ times tid, det kan være et varmeproblem.
Avatar billede janpersson Praktikant
17. december 2005 - 13:35 #5
det gjorde jeg i formiddags, hvis det kan hjælpe så kommer der en blåskørm med noget tekst lige før den lukker ned, men den er der kun et split sec. så jeg kan desvårre ikke nå at se hvad der står :o(
Avatar billede fromsej Praktikant
17. december 2005 - 13:38 #6
Så er der meget der tyder på en hardwarefejl oveni det andet.
Prøv at tjekke din CPU blæser for støv og skidt, rens den ved at blæse skidtet ud.
Tjek om dine Ram sidder 100% i soklerne.
Avatar billede janpersson Praktikant
17. december 2005 - 13:41 #7
kan det være en hardwarefejl når jeg kan sætte min win xp cd i og komme helt frem til instalationsprogrammet og vælge om jeg vil reparere eller installere igen?
Avatar billede fromsej Praktikant
17. december 2005 - 13:55 #8
Ja og nej. (flot Niels Helveg)
Prøv at køre en Repair, det kan det sagtens ende med alligevel, hvis du ikke har et Administrator password, så bare tryk <Enter>
Avatar billede fromsej Praktikant
17. december 2005 - 13:56 #9
Her er en knaldgod vejledning.
http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede janpersson Praktikant
17. december 2005 - 15:07 #10
jeg er i fuld gang, jeg var ikke klar over at man skulle springe første foreslag om repair over,
Nå nu kom der en fejl meddelse på blåskærm (IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL)
*** STOP: 0x0000000A (0xF7D8A354, 0x000000FF, 0x000000FF, 0x00000001, 0x804fe811
den kommer hver gang jeg genstarter
Avatar billede fromsej Praktikant
17. december 2005 - 15:38 #11
Det kunne godt være en ramfejl, hvis du har mere end en ramblok i, så prøv at fjerne den ene, hjælper det ikke, så prøv at fjerne den anden og sætte den første i igen.
Avatar billede janpersson Praktikant
17. december 2005 - 15:51 #12
Hmmm jeg har lige prøvet det og fejlen er der stadig
Avatar billede janpersson Praktikant
17. december 2005 - 15:54 #13
den vil ikke starte i fejlsikker tilstand, men den er holdt op med at genstarte af sig selv
Avatar billede fromsej Praktikant
17. december 2005 - 17:43 #14
OK, har du så mulighed for at følge den oprindelige vejledning, bare kør scannerne i normal tilstand.
Avatar billede janpersson Praktikant
17. december 2005 - 18:55 #15
næ den kører halvdelen af reparationen og vil derefter genstarte for at gøre instalationen færdig, så kommer der blåskærm og den går i stå
jeg bliver nok nød til at formatere :o(

det eneste jeg mangler backup af er nogle email adresser og mail's
Avatar billede fromsej Praktikant
17. december 2005 - 19:01 #16
Hmm, det ved jeg ikke hvordan du gør på en halvdefekt XP.
Jeg synes du skal oprette et spørgsmål om det i XP eller Outlook Express kategorien, der er meget større chance for at få hjælp omkring det spørgsmål.
Avatar billede janpersson Praktikant
17. december 2005 - 19:06 #17
ok jeg kan da prøve lykken

men ellers 1000 tak for hjælpen
Avatar billede fromsej Praktikant
17. december 2005 - 19:13 #18
Velbekomme, selvom det ikke gik så godt som man kunne håbe.

Læg et svar og accepter det, så er her lukket igen.
Avatar billede janpersson Praktikant
17. december 2005 - 19:14 #19
ok