Avatar billede Vase Praktikant
18. december 2005 - 03:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Manglende lyd v afspilning af dvd

Jeg har fornyligt købt en dvd over nettet fra udlandet. Men da jeg ville afspille den på computeren manglede lyden!! Jeg har aldrig haft problemer med manglende lyd i forbindelse med dvd'er tidligere så aner ikke hvad problemet er. Har siden prøvet dvd'en på andre afspillere og der er intet problem.
Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede strych9 Praktikant
18. december 2005 - 03:17 #1
Bruger den dolby eller dts?
Avatar billede Vase Praktikant
19. december 2005 - 02:17 #2
På kassetten står der dolby..

Jeg er på et tidspunkt ved en fejl kommet til at slette windows-programmet 'lydstyrke'. Det har dog ikke tidligere skabt problemer. Men kan det have betydning nu?
Avatar billede strych9 Praktikant
19. december 2005 - 17:55 #3
Har du en anden dvd med dolby du kan afprøve?
og så prøv også lige at teste det i VLC: www.videolan.org

tror ikke lydstyrke har noget med det at gøre umiddelbart.
Avatar billede Vase Praktikant
21. januar 2006 - 15:22 #4
Hej,
Det program du anbefalede virker! Men hvorfor? Andre dvd'er virker stadig fint i de vanlige programmer (windows media player & realplayer).
Hvis du kaster et svar får du pointene :)
Avatar billede strych9 Praktikant
21. januar 2006 - 15:50 #5
lyd og billede på en dvd er kodet i et af mange forskellige digitale formater
for at afkode formatet skal en komponent der hedder en decoder benyttes.
tilsyneladende har du ikke på dit windows system installeret den nødvendige decoder til at afspille den DVD.
VideoLAN har en række decodere indbygget, og derfor virker det.