Avatar billede hundevennen Nybegynder
18. december 2005 - 17:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kodehjælp?

er der en der kan hjælpe med at kode dette for mig:
Jeg vil gerne lave en kopier/omdøb fil ved hjælpe af et fsoobjekt
<%
FSO.CopyFile "c:\gammelmappe\fil.txt", "c:\nymappe\fil.txt"
%>
Det skal bare være fra et andet bibliotek til rodbiblioteket og den nye fil skal hedde´noget andet, - altså skal der være et form hvor man kan skrive det nye filnavn og sende det hele
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2005 - 23:53 #1
Hvad med noget a la det her:
<%
NytFilNavn = Request.Form("NytFilNavn")
dim fs
set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
fs.CopyFile "c:\gammelmappe\fil.txt","c:\nymappe\" & NytFilNavn & ".txt"
set fs=nothing
%>

- Eller det er måske ikke helt sådan at du mener...
Hvor skal scriptet for øvrigt vide fra hvad den oprindelige fil hedder og hvor den ligger?

\Dan
Avatar billede hundevennen Nybegynder
19. december 2005 - 08:42 #2
Dan - filen hedder blank.asp og kan f.eks ligge i biblioteket kopi - den skal så kopieres ud i roden og hedde f.eks nyheder.asp
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
20. december 2005 - 11:47 #3
<%
if Request.Form("NytFilNavn") = "" then
  response.write "<http><head></head><body><form name = ""FilForm"" action=<navnet på sig selv her> method=""POST""><Input name=""NytFilNavn""><input type=""Submit"></form></body></html>
else
  NytFilNavn = Request.Form("NytFilNavn")
  dim fs
  set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
  fs.CopyFile "c:\kopi\blank.asp","c:\" & NytFilNavn & ".txt"
  set fs=nothing
%>
Avatar billede hundevennen Nybegynder
20. december 2005 - 12:33 #4
the bma man - ja noget lignende, men den virker ikke umiddelbart
Avatar billede hundevennen Nybegynder
23. december 2005 - 20:50 #5
er I taget på juleferie???
Avatar billede hundevennen Nybegynder
04. januar 2006 - 19:44 #6
juhuuu nogen hjemme
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
09. januar 2006 - 07:51 #7
Hvad er det, der ikke virker?
Hvad giver den af fejl?