Avatar billede lasserasch Juniormester
19. december 2005 - 17:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Statestik system, hvilket er bedst?

Hejsa.

Jeg hoster 15 sites på min webserver, og leder efter et godt system, som kan lave statestik over mine besøgende.

Det må meget gerne være et live system, som kan vise helt præcist hvor mange der browser et site på min server pt. Hvilket site de browser, evt. hvilke sider osv.

Og selvfølgelig skal det kunne lave en eller anden form for rapport over besøgende igennem en måned osv.

Det må gerne koste, men jeg ville meget gerne prøve det i en trial udgave først!

Nogen der har en ide om hvilke systemer der findes og hvilke der er gode?

/Lasserasch
Avatar billede moskjaer Nybegynder
19. december 2005 - 17:34 #1
Vi bruger Awstats og er ganske godt tilfredse - især prisen taget i betragtning (er gratis). Du kan læse mere om det på http://awstats.sourceforge.net
Avatar billede ttopholm Nybegynder
19. december 2005 - 19:16 #2
Avatar billede ttopholm Nybegynder
19. december 2005 - 19:17 #3
Ups..

http://www.surfstats.com/ og det er den der hedder surfstatslive
Avatar billede agermose Nybegynder
19. december 2005 - 21:39 #4
er selv godt tilfreds med awstats, men ellers er der livestats og smarterstats - kan ikke lige huske adresserne, men google er gud :-)
Avatar billede lasserasch Juniormester
19. december 2005 - 23:11 #5
Ok. Har downloaded Perl og installeret dette på min Windows 2003 Server. Webserveren er en IIS hvis jeg nu ikke lige fik sagt det!

Har herefter downloaded awstats, og hurtigt kigget lidt på det! Jeg synes dog installationen ser lidt indviklet ud? Nu var jeg godt nok også mega træt da jeg kigedde på det her til aften, men men...

Kigger på installation af awstats i morgen. Hvad med surfstats? Er det lige så godt, og er det også gratis?

/Lasserasch
Avatar billede lasserasch Juniormester
21. december 2005 - 09:15 #6
Kan det passe at Awstats kun er til apache webserver? Og ikke kan bruges sammen med en IIS?

/Lasserasch
Avatar billede agermose Nybegynder
21. december 2005 - 09:50 #7
hej

har du installeret activeperl? og activeret den extension i IIS osv.?
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2005 - 08:21 #8
Avatar billede cougar Nybegynder
30. december 2005 - 13:43 #9
Jeg har god erfaring med Awstats og kan klart anbefale det.

Jeg kan anbefale følgende vejledning til installation på IIS:
http://www.ihsen.com/support/InstallingAWStatsOnIIS6.pdf
Avatar billede wt100 Nybegynder
05. februar 2006 - 18:55 #10
Hmm jeg syntes det er blevet lidt langhåret.
Der er jo også WebTrends. Det koster for den billigste et par tusind og har den suverænste grafiske visning af data og er forøvrigt også markedsførende. Og du kan få en gratis 14 dages test fra deres hjemmeside