Avatar billede joker1129 Nybegynder
19. december 2005 - 21:10 Der er 5 kommentarer

Hjælp. Database skrammel

Hejsa

Jeg har siden www.befriminmobil.dk, men har desværre ikke rigtigt haft tid til at vedligeholde den.... Jeg har nu fået flere henvendelser om at siden www.befriminmobil.dk/order.asp ikke virker. Siden er hosted ved B-one

Scriptet som er omtalt i fejlen er flg:

<%
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("/udbydere.mdb")
set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open strDSN
set rs = myConn.Execute("Select land from operatorer order by land asc;")
Do until rs.EOF or rs.BOF
set rsFlere = myConn.Execute("Select * from operatorer where land = '" & rs("land") & "' order by navn desc;")
If not rsFlere("land") = foerland Then
Response.Write "store['" & rs("land") & "']= new Array("
Do until rsFlere.EOF or rsFlere.BOF
operatorer = operatorer & "'" & rsFlere("navn") & "',"
rsFlere.movenext
loop
rsFlere.close
set rsFlere = nothing
Response.Write left(operatorer,len(operatorer)-1) & ");" & VbCrlf
foerland = rs("land")
operatorer = ""
End If
rs.movenext
loop
rs.close
set rs = nothing
myConn.close
set myConn = nothing
%>

Hvad går der galt? Jeg har selv prøvet at rode lidt med scriptet, men kan ikke finde ud af det...
Avatar billede joker1129 Nybegynder
19. december 2005 - 21:10 #1
Linje 68 er:

myConn.Open strDSN
Avatar billede softspot Forsker
19. december 2005 - 21:37 #2
har du checket om B-one understøtter Access? Jeg hjalp engang en anden bruger her på eksperten, som også havde abonnement hos B-one og som forsøgte at forbinde til en Access-database uden held - fordi de ikke understøttede Access...
Avatar billede eagleeye Praktikant
19. december 2005 - 23:44 #3
softspot har helt ret og kigger man lige hurtigt på deres support side finderr man dette:
https://www.b-one.net/static/support-faq.do?category=asp&number=2
Avatar billede joker1129 Nybegynder
20. december 2005 - 02:41 #4
jamen, det har virket før...
Avatar billede eagleeye Praktikant
20. december 2005 - 08:54 #5
B-one bruger unix og dette er umiddelbart grunden til at en access database ikke kan bruges.

Er det hos b-one det har virket?

Hvis det er tilfældet det har virket indtil for nyeligt og du ikke har rette i koden. Så tror jeg du er nød til at skrive til b-one support for at høre hvad de har ændret siden det ikke længere virker.