Avatar billede krislicoque Nybegynder
20. december 2005 - 15:49 Der er 5 kommentarer

Forbedrer billeder i PS - farver, osv.

Hejsa.

Jeg kunne godt tænke mig en tutorial til, hvordan jeg forbedrer billeder taget med mit digicam.

Hvad jeg tænker på er farverne, så det kommer til at se mere "prof" ud. Noget i stil med de profesionelle "retouchers" (airbrushers).

Ikke nødvendigvis noget advanceret, men bare hvad options jeg skal have fat i og hvordan det virker.

Hvis det ikke er fyldestgørende nok, så spørg endelig!
Avatar billede weblex Nybegynder
20. december 2005 - 16:09 #1
Photocare har lavet et par gode brocherer om emnet - måske et godt sted at starte?

http://photocare.dk/?side=27&kat_id=2
Avatar billede krislicoque Nybegynder
20. december 2005 - 16:17 #2
Det var ikke lige det jeg tæntke på, men noget i den retning. Mere photo enhancement, frem for rammer, beskræring, osv.
Avatar billede weblex Nybegynder
20. december 2005 - 16:24 #3
Avatar billede krislicoque Nybegynder
20. december 2005 - 16:31 #4
Tak for hjælpen, kigger på det, men umiddelbart må jeg lige lede lidt mere.
Avatar billede eskilbusck Nybegynder
23. december 2005 - 00:33 #5
Hej,

Jeg går udfra, at du med PS mener Photoshop - en god start!

Jeg vil foreslå dig, at du begynder med Adobes egne tutorials. Det handler især om, at udforske menuen Image > Adjustments. Du kan starte med "auto funktionerne".

Hvis du vil lave retouch kan du lege lidt med Healing Brush tool.

Tutorialsene finder du under menupunktet Help. Hvis du har CS2 er der faktisk et helt punkt der hedder "How to fix and enhance fotos"!

Endvidere kan du måske bruge nogle af følgende How Tos http://www.dxp.dk/Default.asp?ID=55

Håber det var en hjælp
/Eskil