Avatar billede naza Nybegynder
21. december 2005 - 10:41 Der er 2 kommentarer

Vælg alle checkboxe i en form

Hej

Jeg har en form hvor der vises en masse linjer/poster. I hver linje/post er der en checkbox.
Øverst i min header har jeg lavet en checkbox og jeg ønsker at når man sætter kryds i den så sættes der kryds i alle checkboxene i linjerne. Samme hvis man fjerne afkrydsning i header checkboxen så fjernes krydset også i linjernes checkboxe.

Håber der er nogen der kan hjælpe med en løsning

Mvh. Jannik
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
21. december 2005 - 11:45 #1
Er det en fortløbende formular du har?
I så fald skal du jo rette den bagvedliggende tabel, så alle felterne opdateres til "true" og så skal du bagefter opdatere formularen.

Er det noget i den stil?
Avatar billede fdata Forsker
23. december 2005 - 17:44 #2
Hvis du har flere, uafhængige checkbokse, kan du køre:

Private Sub Afkrydsningsfelt9_AfterUpdate()
  Dim Ctl As Control
  For Each Ctl In Me.Controls
    If Ctl.ControlType = acCheckBox Then
      Ctl = Afkrydsningsfelt9
    End If
  Next Ctl
End Sub