Avatar billede naestved Nybegynder
27. december 2005 - 14:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

harddisk defekt

hej.

jeg kan ikke få kontakt til min harddisk. Den har været udsat for et tab på gulvet og nu kan vi ikke få kontakt til den. Der er naturligvis noget på den, som vi gerne vil bruge. Er der nogen der ved noget eller ....?????

Godt nytår.
Avatar billede peet49 Nybegynder
27. december 2005 - 14:17 #1
Er bange for, at du er nødt til, at afskrive disken, et hårdt stød ødelægger læsehovedet.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
27. december 2005 - 19:08 #2
Følgende kan hjælpe en harddisk med at komme i gang igen, men der er absolut ingen garanti fra min side. Jeg har brugt det utallige gange på gamle JTS drev, men det er på egen risiko. Hvis du lægger drevet på ryggen kan du se en metalfarvet cirkel midt på drevet. Placer en bit fra et topnøglesæt på cirklen og giv bitdelen et ikke alt for hårdt, men bestemt gok med en hammer. Hvis den herefter virker tages der backup af det der skal bruges og drevet kasseres.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
27. december 2005 - 19:09 #3
Glemte lige: hvis den spinner igen kan både PCInspector og Get Data Back bruges til at retablere data. Men som peet49 siger er den totalt færdig hvis hovedet er blevet beskadiget.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
27. december 2005 - 21:39 #4
==> naestved Har dit nick her på stedet noget at gøre med dit regionale tilhørsforhold?
Avatar billede naestved Nybegynder
28. december 2005 - 07:51 #5
Drevet spinner fint nok ved opstart. Mon jeg så stadig skal forsøge dette "gok"?

Ja jeg kommer fra Næstved.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
28. december 2005 - 09:55 #6
Så har vi næsten været naboer. Kommer fra Bisserup. M. h. t. disken er mit brutale forslag kun brugbart når den ikke kører rundt så drevet er nok til skraldespanden.
Avatar billede naestved Nybegynder
03. august 2006 - 20:09 #7
lukker
Avatar billede peet49 Nybegynder
03. august 2006 - 21:02 #8
Og hvad blev resultatet ??
Avatar billede naestved Nybegynder
03. august 2006 - 21:35 #9
det blev død - det var øv men sådan går det jo desværre.
Avatar billede peet49 Nybegynder
03. august 2006 - 21:39 #10
Det var vel også mit svar 14:17:17