Avatar billede thesphinx Nybegynder
28. december 2005 - 10:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Indsætte flere data ad gangen

Jeg er pt ved at opbygge et links indeks og er derfor i gang med det kedelige arbejde at indsætte kategorier.
Så jeg vil lige høre om det ikke er muligt at indsætte flere data ad gangen.
F.eks. Hvis jeg under hovedkategorien har 36 underkategorier, skal jeg have indsat hovedkategoriens id nummer og de 36 underkategorier. Kan jeg så lave en sql som kan indsætte dem alle på én gang?
Jeg bruger Asp sammen med MySql DB'en
Avatar billede thesphinx Nybegynder
28. december 2005 - 12:12 #1
Not needed..;-)
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2005 - 15:59 #2
Bare for en anden gang. Du kan godt indsætte flere rækker på en gang. Metoden er som følger:

INSERT INTO tabel (hovedid, navn) VALUES ( 1, 'biler'), (1, 'cykler')

Bare en ny parentes for hver række og komma mellem parenteserne.