Avatar billede Docthomassen Juniormester
30. december 2005 - 13:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

"søg kunde"/"opret kunde" i samme formularfelt

Jeg har problemer med at lave et felt i formularen, hvor jeg indtaster CPR-nr. Hvis Cpr-nr. findes i forvejen, skal personens data indlæses i en underformular. Hvis ikke cpr-nr allerede findes, skal Cpr-nr. og persondata lagres i den tilgrundliggende tabel.
Det kan vel ikke være så svært, men jeg kan ikke rigtig greje det...

MVH
Anders
Avatar billede -anders- Juniormester
30. december 2005 - 13:24 #1
Hej Anders, den første del af dit spørgsmål kan fungere automatisk hvis hovedform og subform er linket sammen vha. CPR-Nr, og relationer er sat korrekt sammen, jeg vil gerne hjælpe dig, men først skal der være styr på hovedform og subform
Avatar billede -anders- Juniormester
30. december 2005 - 13:26 #2
Men man behøver ikke at benytte overordnet og underordnet felter det kan laves på flere måder. Jeg kan se at du for nylig har haft indlæg omkring din db, hvis det muligt at du kan sende db vil jeg gerne kikke på den, du finder min mailadresse ved at klikke på mit brugernavn
Avatar billede Docthomassen Juniormester
30. december 2005 - 13:31 #3
Hej aandersen

Jeg sender min database til dig. Tak fordi du vil hjælpe.

MVH
Anders
Avatar billede -anders- Juniormester
30. december 2005 - 13:32 #4
Selv tak :o)
Avatar billede -anders- Juniormester
30. december 2005 - 13:55 #5
Hej Anders
Min outlook har blokeret for din fil, kunne du prøve at sende den igen som zippet fil, navngiv zipfilen Test
Avatar billede -anders- Juniormester
30. december 2005 - 14:18 #6
Så lykkes det, jeg kikker på det, og vender tilbage :o)
Avatar billede -anders- Juniormester
30. december 2005 - 18:58 #7
demobase sendt til andersthomassen
Avatar billede -anders- Juniormester
30. december 2005 - 20:34 #8
Tak for point :o)