Avatar billede hybel Nybegynder
02. januar 2006 - 16:39 Der er 20 kommentarer og
3 løsninger

5-7 minutter om at gå i dvale.

Hejsa.

Har i nogen ideer til, hvorfor min XP Pro pludselig er små 5-7 minutter om at gå i dvale? Før i tiden var der ingen problemer, men nu står den og arbejder i 5 minutter mens "dvale-tilstands-bjælken" langsomt bliver fyldt op, for til sidst at gå i dvale?

Forslag? Jeg har søgt, men ikke fundet svar jeg kunne bruge.
Avatar billede c-holst Novice
02. januar 2006 - 16:52 #1
Forslag:
Se om der kommer nogen forbi, som vil hjælpe dig med at tjekke din maskine igennnem for smuds
Find ud af hvilket program, som forårsager denne ventetid. tryk ctrl alt del og se om der er en proces som strå og kører.
Google kan hjælpe dig med de enkelte processor
Avatar billede gratis Nybegynder
02. januar 2006 - 16:54 #2
Avatar billede hybel Nybegynder
02. januar 2006 - 18:07 #3
c-holst -> Min PC er fri for adware mm. og stort set samtlige processorer er frakoblet under msconfig :-(

gratis -> Det ser interessant ud, vil downloade og køre det når jeg kommer hjem (er på arb.)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2006 - 19:52 #4
hvor meget ledig disk plads har du?
Avatar billede hybel Nybegynder
02. januar 2006 - 20:48 #5
Hmmm... mit (C:) med XP har vel 2 GB og mit (D:) har 35 GB. Kan det have indflydelse?
02. januar 2006 - 21:56 #6
Hvor meget fysisk RAM ?

Under DVALE proceduren copy HELE den fysiske RAM til C:\hiberfil.sys - jo mere RAM jo længerer tid om det...
Men 5 min... Hmmm...
02. januar 2006 - 21:58 #7
Måske DEAKTIVER DVALE - Genstart - AKTIVER DVALE igen ???

[Kontrolpanel][Strømstyring] ...
Avatar billede hybel Nybegynder
03. januar 2006 - 00:13 #8
gratis -> Jeg kan kun installere den, hvis jeg ikke har en Service Pack installeret i forvejen. :-(
dr1 -> Jeg har 1 GB Ram, men pudsigt nok opdagede jeg, at under kontrolpanel -> system skriver den 1.50 GB RAM og det har jeg altså ikke, jeg har 2 klodser på 512MB stk. Jeg prøvede dit forslag med deaktiver og aktiver (troede faktisk det løste det) og det hjalp ikke. :-(
Avatar billede hammerslag Nybegynder
03. januar 2006 - 00:15 #9
TAG NOGLE SOVEPILLER OG PROP DEM IND I DISKETTEDREVET! så skal du se din pc gå i dvale så det basker langt ned ad væggene!
03. januar 2006 - 07:15 #10
For 'sjov' - afmontér den ene RAM klods - så du kun har de 512 ...
Avatar billede gratis Nybegynder
03. januar 2006 - 07:34 #11
tjek evt. dine ram med denne memory tester, http://www.memtest86.com/#download0
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. januar 2006 - 09:11 #12
Hybernation filen ligger formentligt på drev C. Jeg tror at du kan speede den op ved at flytte den til et drev, med mere plads.
03. januar 2006 - 16:17 #13
Måske denne procedure:
DEAKTIVER DVALE - Genstart - Komplet diskoprydning - Defragmentering - Genstart - AKTIVER DVALE igen ???
03. januar 2006 - 16:18 #14
<james_t_dk>: Jeg mener ikke at \hiberfil.sys ka' ligge andre steder end hvor Wintendo har sit system drev - her C:\
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. januar 2006 - 17:27 #15
dr1>> korrekt, den kan ikke flyttes, min fejl.

hybel>> Prøv det dr1 skriver 03/01-2006 16:17:30
Avatar billede hybel Nybegynder
03. januar 2006 - 20:14 #16
Jeg har kun været hjemme 1 times tid i dag, men jeg nåede at få afmonteret en RAM klods, genstartet og lige lidt hjalp det. I morgen vil jeg gøre som dr1 skriver med en komplet oprydning og defragmentering, og måske prøve forslaget fra gratis.
Avatar billede hybel Nybegynder
04. januar 2006 - 21:37 #17
Virkede ikke. Prøvede en defrag. + oprydning efter jeg havde deaktiveret dvale og aktveret igen efter genstart, nøjagtig som dr1 foreslog. Hmmm... jeg lader den lige ligge et par dage.
Avatar billede c-holst Novice
05. januar 2006 - 09:55 #18
Ind til da, kan du jo kigge lidt på denne artikkel om REPAIR. Husk, at gode forberedelser giver et godt resultat

http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede hybel Nybegynder
24. januar 2006 - 10:14 #19
Jeg fandt aldrig en løsning på problemet, men smid nogen svar så i kan få point for jeres indsats. Tak for hjælpen :-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. januar 2006 - 10:25 #20
hybel>> Smid din løsning, så andre kan få glæde af den.
Avatar billede c-holst Novice
24. januar 2006 - 17:34 #21
"Jeg fandt aldrig" *G*

lyk evt tråden her, og prøv et nyt emne om det samme. ye øjne ser jo som bekendt anerledes på tingene...

prøvede du en repair

nup bare pointene selv for min skyld

hammerslag skal du ikke give dem til i hvertfald
Avatar billede hybel Nybegynder
24. januar 2006 - 17:56 #22
OK. Takker...
Avatar billede c-holst Novice
24. januar 2006 - 18:49 #23
i andre siger bare til, så deler vi