Avatar billede nacl Nybegynder
03. januar 2006 - 19:36 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

CS på bærbar - grafikproblemer

Kære eksperter

Jeg sidder med en bærbar som jeg har installeret Counterstrike Source på. Den har opdateret spillet, jeg har installeret den nyeste grafikkortsdriver, og det nyeste DirectX.

Grafikkortet er onboard og er et et Intel 82852/82855 GM /GME Graphics controller.
Når jeg starter CS i 640x480 kører den med ca. 5 fps.

Jeg har på fornemmelsen at den kører software-grafik... hvordan kan jeg ændre det til hardware... hvis det er problemet?

Mvh. Nacl
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. januar 2006 - 20:03 #1
Har du tjekket at det kort kan køre OPenGL?
Og er CS sat til at køre spillet i OpenGL - eller min. DirectX?
Avatar billede nacl Nybegynder
03. januar 2006 - 20:51 #2
http://support.intel.com/support/graphics/sb/CS-010471.htm?iid=graphics+852main&

her står at kortet understøtter CS.

hvordan ser jeg om det kører på openGL, DirectX eller software
Avatar billede egr_sli Nybegynder
03. januar 2006 - 20:54 #3
det gør du vist i options - video, men om det virker ved jeg ik
Avatar billede mads-3 Nybegynder
03. januar 2006 - 21:09 #4
problemet ligger i dit onboard grafikkort, det eneste du kan gøre er at sætte den på laveste opløsning (som du allerede har gjort) og så køre software mode ENDELIG IKKE direct3d eller opengl, da de er endnu mere krævende, og dermed giver endnu mere lag
det er grafikkortet den er gal på. enten må du have et nyt ellers så må du spille det almindelige cs..
Avatar billede donby Nybegynder
03. januar 2006 - 21:39 #5
der giver jeg mads-3 ret. on-board gfx kort er bare ikke til at spille på, desværre.. mht et nyt kort tvivler jeg på du kan få et, da bærbare hvor man kan skifte gfx kort stadig er meget sjældne.. men om det er bærbar eller stationær, ja så er on-board grafik noget hø
Avatar billede donby Nybegynder
03. januar 2006 - 21:45 #6
der er også spørgsmålet om ram.. hvor meget ram har du i maskinen?? windows vil gerne have ca 188mb hvis det får lov, hvis der så ryger 64mb til on-board grafik, så er du oppe på 252mb ram i brug, hvis du så kun har 256 mb ram er der ikke meget tilbage at spille på
Avatar billede mads-3 Nybegynder
03. januar 2006 - 22:20 #7
roger that

konklusion: spil normalt cs på software mode (sikkert også med lidt lag)            eller køb en ny maskine... beklager
men hvis du er interreseret i køb af ny computer hjælper jeg dig gerne
Avatar billede nacl Nybegynder
03. januar 2006 - 23:01 #8
Jeg takker mange gange for kommentarerne.
Det er ærgeligt, men sådan er det vel... Det skal dog siges at jeg sagtens kunne køre det gamle CS.
Avatar billede mads-3 Nybegynder
07. januar 2006 - 15:17 #9
nacl vil du have hjælp til at købe en gaming pc?
Avatar billede huset Praktikant
07. januar 2006 - 15:23 #10
CS kræver da nada hvad angår grafikkort. Spiller fint CS på en standard laptop med onboard grafikkort. Endnu en gang formår mads3 at vrøvle
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. januar 2006 - 18:02 #11
huset> CS Source kræver en del mere en CS 1.6 ;)
Avatar billede huset Praktikant
07. januar 2006 - 18:18 #12
Nu er der heller ikke snakket om source :D
Avatar billede huset Praktikant
07. januar 2006 - 18:18 #13
lol

Jeg sidder med en bærbar som jeg har installeret Counterstrike Source

jo der er
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. januar 2006 - 20:30 #14
"Jeg sidder med en bærbar som jeg har installeret Counterstrike Source på"

Og jo, kravene til Source ER altså større end til CS 1.6 :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. januar 2006 - 20:30 #15
hæhæ
Avatar billede huset Praktikant
08. januar 2006 - 09:12 #16
Det kan stadigvæk godt afspilles på et onboard :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. januar 2006 - 11:09 #17
Jep - men ikke uden det hakker - har selv prøvet.