Avatar billede hansine Nybegynder
06. januar 2006 - 01:13 Der er 14 kommentarer

Harddisk væk

Hej experter,

jeg synes at have et stort problem, - jeg kan ikke finde mit F: drev. BIOS har fundet det. Enhedshåndtering har osse fundet det.
Diskhåndteringen i computeradministrationen kan osse se det og melder alt OK og aligevel kan jeg ikke aktivere det. Hvor går det galt? Jeg kører XP home edition. Drevet er formateret i NTFS. Hjælp hvad gør jeg!?
Avatar billede nva Praktikant
06. januar 2006 - 07:58 #1
Normalt skyldes det jo at drevet ses som om det ikke er formateret - men hvis du har installeret noget nyt skyldes det måske at det nye har fået samme drev bogstav, så du kan jo prøve at ændre drevbogstav hvis der kun ligger data på drevet.
Avatar billede hansine Nybegynder
06. januar 2006 - 10:34 #2
Hvordan skulle det hjælpe BIOS har fundet det som slave og enhedshåndteringen har det som Drev F: og det er det samme i Diskhåndteringen i computeradministrationen.
Avatar billede nva Praktikant
06. januar 2006 - 11:50 #3
Hvordan viser fejlen sig? Jeg har nok ikke helt forstået situationen - alt er ok og alligevel ikke?
Avatar billede off-line Nybegynder
06. januar 2006 - 11:53 #4
Hvad mener du med, at du ikke kan aktivere det? Kan du ikke åbne det i denne computer?
Avatar billede hansine Nybegynder
06. januar 2006 - 14:02 #5
Hej gotfred,

jeps, det er det der er i vejen,- det findes nemlig ikke der!
Avatar billede off-line Nybegynder
06. januar 2006 - 15:35 #6
Prøv lige, at se i diskhåndtering, om drevet står som formateret. Jeg har set, at
du skriver, at den er formateret, men det plejer, at være det, som mangler.
Hvis du ikke har data du skal gemme, så formater det alligevel.
Avatar billede hansine Nybegynder
06. januar 2006 - 22:07 #7
Hej nva,

det drejer sig om at jeg ikke kan se og bruge harddisken på drev F:, når jeg går ind i denne computer. Jeg kan ikke lægge noget ind på det drev selvom BIOS og diskhåndteringen kender det, og det er i stilling (Aktiv) og ( i orden ).
Avatar billede hansine Nybegynder
06. januar 2006 - 22:21 #8
Hej gotfred,
nu har jeg formateret det igen for 4. gang. Diskhåndteringen skriver det er (i orden) og (Aktiv). Det er formateret i NTFS lige som hoveddrevet.
C: drevet står som (system) og F: drevet står som (Aktiv).
Avatar billede off-line Nybegynder
06. januar 2006 - 23:45 #9
Aktivt? Det forstår jeg ikke. Det skal bare stå i orden. Ved C drevet skal der,
i parantes, stå "System" Du kan altså stadig ikke komme ind?
Avatar billede hansine Nybegynder
07. januar 2006 - 13:10 #10
Hej gotfred,
Nu har jeg ændret F drevet, så der ikke står "Aktiv" i parantesen, men det er stadig ikke tilgængeligt.
Avatar billede off-line Nybegynder
07. januar 2006 - 13:27 #11
Jeg ville, i en sådan situation, slette hele partitionen og begynde forfra.
Oprette en udvidet dospromt, og på den, de logiske drev (partitione) jeg ville
have, for at udelukke, at fejlen lå der. Jeg føler med dig, det er trættende, at
gøre, næsten de samme ting igen og igen, og ikke komme nogen vejde.
Avatar billede hansine Nybegynder
07. januar 2006 - 14:03 #12
Puuhhha, det var ikke det jeg havde håbet, men havde frygtet. Jeg har lige for 2 måneder siden slettet og formateret alt, da jeg havde haft nogle grimme virusfiler som jeg ikke kunne komme af med. Bortset fra, at jeg ikke kan bruge F drevet så fungerer min 'puter' godt, bare ærgeligt at man skal til det igen. Jeg vender tilbage om en uges tid når jeg er oppe at køre igen, så skulle jeg have fået lagt alt ind igen. Selve styresystemet tager jo ikke så lang tid, men alt andet hvor man skal skrive koder ind og der efter slize dem. Vi høres ved [:(]
Avatar billede off-line Nybegynder
07. januar 2006 - 14:07 #13
Stop! Nu blev jeg bange for, at vi taler forbi hinanden? jeg mente kun din
F disk. Om resten ved jeg jo ikke noget.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2006 - 02:09 #14
Hvordan gik det?