Avatar billede teamlh Nybegynder
07. januar 2006 - 15:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Børnespil på harddisk

Hejsa,

min søn har en del børnespil, såsom Pixeline, Thomas Tog, Magnus & Myggen, o.s.v.
Nu er det jo at min søn gerne vil skifte mellem spillene lidt ofte, så derfor kunne jeg godt tænke mig at lægge hele spillet ind, istedet for kun den del der sker automatisk, sådan at jeg ikke skal rende og skifte cd i tide og utide.

Jeg mener at det skulle kunne lade sig gøre, men lige hvordan....
Og der er sikkert et par gode svar derude, ligesom der altid er, hehe

vh. Lise
Avatar billede coversdk Nybegynder
07. januar 2006 - 15:16 #1
Du skal lave en .ISO af været spil, også skal du have fx 5 virtuele dreve (et virtuel drev er et "falsk" drev, så den tror den har fx 5cdrom, dreve ekstra) :D

et prog. der hedder Alcohol 120% kan klare jobbet, MEN der er ikke gratis.

Et prog. der hedder Demon tools (er ikke sikker på det er stavt rigtigt) det er gratis, MEN det kan ikke lave .ISO filer mener jeg. :D

Håber du forstår :D
Avatar billede coversdk Nybegynder
07. januar 2006 - 15:17 #2
Det staves Daemon Tools :D
Avatar billede teamlh Nybegynder
07. januar 2006 - 16:19 #3
Den iso-fil jeg så laver, skal den så ligge på det virtuelle drev, for så ender det jo med at man skal have mange virtuelle drev....
Avatar billede coversdk Nybegynder
07. januar 2006 - 17:07 #4
ja det skal den, og ja tilsidst for man mange dreve hvis man har mange spil :D
Avatar billede ranglen Nybegynder
07. januar 2006 - 17:09 #5
Nu kan man vel remounte en iso i samme virtuelle drev. Det fungerer på samme måde, som når du åbner det fysiske drev, og lægger en ny cd i
Avatar billede coversdk Nybegynder
07. januar 2006 - 17:13 #6
Nej det skal men ikk... hvis man fx har 5 virtuelle dreve, kan man jo mounte 5 spil på en gange :D pluds man kan have et spil siddende i det fysiske drev :D

I lig med 6 spil :D Man kan lave op til 30 eller 32 dreve med Alcohol :O