Avatar billede fjensen Nybegynder
08. januar 2006 - 17:05 Der er 3 kommentarer

Windows XP og 98 på samme maskine

Jeg har windows xp pro på min maskine på nuværende tidspunkt. Det er en dansk version. Kan jeg på den samme maskine installere den engelske version af windows 98 og hvordan gør jeg dette.
Jeg vil gerne have en menu når maskinen starter op hvor jeg skal vælge enten 98 eller xp kan man det.
Til sidst vil jeg gerne vide om jeg kan undgå at slette den xp jeg har på nu for det vil jeg nemlig helst ikke. Jeg har 2 harddiske i maskinen hvis det har noget at sige.
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2006 - 17:55 #1
Avatar billede halifax Nybegynder
08. januar 2006 - 18:52 #2
Der er en artikel her "How can I install Windows 98 after Windows XP?"
http://www.petri.co.il/install_windows_98_after_windows_xp.htm

Vær især opmærksom på
1. Win98 SKAL installeres på den første harddisk (Primær IDE kanal) på den første partition, som skal være Aktiv (FDisk'es). Dvs. C:\Windows98
2. Filsystemet skal være FAT32 - kan ikke bruge NTFS.

Det kan derfor være nødvendigt at skifte drevbogstav for din XP installation, samt bytte rundt på dine harddiske, så din nuv. disk2 bliver første disk på Primær IDE-kanal - og her skal som nævnt oprettes en primær partition med FAT32.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2006 - 13:37 #3
Hvordan gik det så??