Avatar billede soulmonk Nybegynder
08. januar 2006 - 17:25 Der er 6 kommentarer

Problem med finding af harddisk

Jeg forsøger i øjeblikket at tilslutte en 80gb harddisk fra 2004, (er ganske sikker på at det er ata) til mit gamle gigabyte socket a bundkort fra 99. Problemet er at bundkortet fryser når det forsøger at auto-detecte harddisken. Harddisken er kører antagelig en højere ata-frekvens og kablet jeg anvender er meget gammelt men fungerede fint med den forrige harddisk.

Kan nogen hjælpe mig med at finde ud af hvad der er galt?
Tak på forhånd
Avatar billede allanfo Praktikant
08. januar 2006 - 17:26 #1
Hvordan har du indstillet master/slave og hvordan tilslutter du diskene (hvor på kablet)?
Avatar billede allanfo Praktikant
08. januar 2006 - 17:27 #2
Uanset hvilken type ATA der er på disken og på bundkortet og hvordan kablet er, så skal det fungere sammen - det vil køre med den laveste fælles hastighed.
Avatar billede soulmonk Nybegynder
08. januar 2006 - 18:01 #3
Disken er stillet til disk0 master og er tilsluttet for enden af kablet. hmm
Avatar billede allanfo Praktikant
08. januar 2006 - 19:09 #4
Hvad mener du med disk0? Du kan sætte disken til enten master eller slave. Hvis den er master, skal den sidde længst væk fra bundkortet. Er der en anden disk på samme kabel?
Avatar billede soulmonk Nybegynder
08. januar 2006 - 19:31 #5
Nej, der er kun den og den sidder på master
Avatar billede chris_wong Nybegynder
09. januar 2006 - 23:43 #6
Harddisken skulle blot indstilles til cable select ved jumperne.