Avatar billede aa_1234 Nybegynder
09. januar 2006 - 11:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hvordan sletter jeg alt fra min HD?

Heey alle...

Jeg skal sælge min computer da jeg har fået en ny, men så vil jeg gerne slette alt så folk ikke bare kan sidde og kigge på hvad jeg har lavet osv. .

Men gode forslag??

PS. har ikke diskette drev. . .
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. januar 2006 - 12:02 #1
Du kan F-diske den, men hvis folk vil have data af din disk, så tvivler jeg på at der er noget at gøre. Der findes tools der kan gøre det svært, men aldrig slette helt.
Avatar billede darth-domino Nybegynder
09. januar 2006 - 12:03 #2
Smid din Windows CD i, og slet partionerne....
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. januar 2006 - 12:04 #3
Avatar billede screem_brille Novice
09. januar 2006 - 12:28 #4
killdisk fra killdisk.com, det at man fjerner partionen sletter INGEN data
Avatar billede webnord Praktikant
09. januar 2006 - 13:20 #5
I princippet kan data næsten altid genskabes men mon folk gidder/evner det?

Mit råd:
Boot op på Win-CD'en.
Lad som om du vil installer Win-XP - under installationen får du mulighed for at slette partitionen, formater HD'en herefter. Når PC'eren er færdig med at formater, så sluk for maskinen.

Start pc'eren igen og gentag proceduren en gang til.
Så skulle du være noget lunde sikker på at de tidligere data ikke genskabes.
Men aldrig 100%, Dertil er der næsten kun hammermetoden.

-/ Falcon
Avatar billede screem_brille Novice
09. januar 2006 - 13:22 #6
webnord den metode du beskriver fjerne IKKE data, kun oversigten over filerne  (og det er nemt at genskabe med f.eks getdataback)
Avatar billede falster Ekspert
09. januar 2006 - 13:57 #7
Enig med brille. Man skal bemærke, at den gratis version af killdisk kun gør dette. "To erase data it overwrites all addressable locations on the drive with zeros (FREE version)."
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. januar 2006 - 14:20 #8
he he screem, vi har linket til det samme..... igen.....  ;-)
Avatar billede morten-vadskaer Praktikant
11. januar 2006 - 15:33 #9
Du er nødt til at wipe den. Der findes flere programmer out there, der kan gøre det.

Formatering sletter stort set ingenting. Du er nødt til at overskrive alle data, for at de ikke kan genskabes.
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
12. januar 2006 - 23:12 #10
Undksyld jeg ikke har svaret noget før, men jeg har ikke lige haft mulighed for at komme på nettet før nu.

Jeg undskylder meget. . . :-/

Men jeg valgte KillDisk, da det nu lyder rimeig godt, hvis man læser om det . . . ;)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. januar 2006 - 23:27 #11
;-)