Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
11. januar 2006 - 12:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Banner rotation med data i mysql

Hejsa.

Jeg har brug for en banner rotation.

http://www.akvariesiden.dk/index_ny.php?
Som i kan se de 5 øverste billeder skal rotere og alle data'er skal hentes fra MySQL.

Er det noget i ved der ligger et script til nogen steder eller en som kan lave et evt ?
Avatar billede well_r Nybegynder
11. januar 2006 - 13:36 #1
hvis du f.eks laver det i frames kan du få siden til at opdatere og dermed hente tilfældige links..

hvis du f.eks har det på siden som du har nu.. så vil det nok være en idé at have javascript til at styre det.. således at den skifter link+img ud hvert 5 sek.. eller noget.. og indholdet hentes self. fra mysql
Avatar billede micmicmicmic Nybegynder
11. januar 2006 - 17:33 #2
alså jeg har noget på computeren der gennemgår alle sql syntakserne .
Men du kan også bare bruge:
<?
$resultet = mysql_query("SELECT * FROM banner ORDER BY RAND() limit 5");
while($row = mysql_fetch_array($resultet)){
echo "<a href='".$row[link]."'>".$row[navn]."</a>";
}
?>

Grundprincippet er at den viser 5 tilfældigt valgte dele inde fra databasen, som self kan justeres.
Desuden bruger jeg selv noget magentil inde på min egen side.

Mvh. Michael [http://www.geeq.dk/]
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
11. januar 2006 - 18:48 #3
Ja men Michael den må jo ikke hende det samme 2 eller 3 gange :/
Avatar billede micmicmicmic Nybegynder
11. januar 2006 - 19:10 #4
det gør den heller ikke :)?
Avatar billede dj-hupi Nybegynder
11. januar 2006 - 21:35 #5
Hmm kigger lige på det :P
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
11. januar 2006 - 22:12 #6
Okay ja det var billigt sluppet ;)

Kunne jeg selv ha lavet :D micmicmicmic kom med et svar ;)
Avatar billede micmicmicmic Nybegynder
12. januar 2006 - 15:27 #7
Det var jo så godt

Mvh. Michael [http://www.geeq.dk/]