Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
12. januar 2006 - 20:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

DOS-bootdisk på cd

Jeg har med min gamle floppyboot lavet en udmærket bootdisk på en cdrom. Bootfilerne kan tilgås fra kommandoprompten "A", selv om de ligger på cdrommen, som måske har drevbogstav "G" eller lignende. No problemos.

Men når jeg lægger yderligere programmer på bootcdrommen (fx Killdisk), skal jeg skifte directory til cdromdrevet og køre programmet derfra. No problemos - har prøvet det, og Killdisk fungerer korrekt.

Men... er det muligt at køre Killdisk fra A-drevet - dvs. uden at skifte directory? Jeg har prøvet at lægge en batchfil på bootdisketten:

@echo off
if exist a:\killdisk\killdisk.exe a:\killdisk\killdisk.exe
if exist b:\killdisk\killdisk.exe b:\killdisk\killdisk.exe
if exist c:\killdisk\killdisk.exe c:\killdisk\killdisk.exe
if exist d:\killdisk\killdisk.exe d:\killdisk\killdisk.exe
if exist e:\killdisk\killdisk.exe e:\killdisk\killdisk.exe
if exist f:\killdisk\killdisk.exe f:\killdisk\killdisk.exe
if exist g:\killdisk\killdisk.exe g:\killdisk\killdisk.exe
if exist h:\killdisk\killdisk.exe h:\killdisk\killdisk.exe
if exist i:\killdisk\killdisk.exe i:\killdisk\killdisk.exe
... osv helt ned til "Z"

Men det går ikke - formentlig fordi Killdisk er afhængig af mindst to andre filer, som jo ikke får "if exist"... eller hvad.

Jeg lurer på en kommando, der hedder "append", men har ikke kunnet finde en udgave, der passer til min bootdiskette, der er "Windows 98" (IO.SYS er fra Win98). Jeg fandt en "append", men den sagde "incorrect DOS-version", så jeg ved faktisk ikke, om det er vejen frem.

Er der nogen, der har en god ide´?
Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
12. januar 2006 - 21:07 #1
Måske noget med GOTO ?!
Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
12. januar 2006 - 22:26 #2
Sorry... dette spørgsmål er uforståeligt, kan jeg godt se. Jeg trækker det tilbage og kommer med et nyt, når jeg har fået afklaret nogle ting :-)