Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 02:56 Der er 58 kommentarer og
1 løsning

Problemer med opstart af skærm??

Heey alle. . .

Her forleden dag skifetede jeg mit grafik-kort, min harddisk og min strøm forsyning, men da jeg så ville tænde min computer igen, ville skærmen simpelthen ikke tænde??
Den siger bare "Ingen signal"

Og med hensyn til harddisken, så kan jeg hører at den starter, men jeg kan tilgengæld også se at den arbejder konstant.

Og mit tastetur og min mus, har ingen forbindelse, kun de første 3 sek. . .

Jeg ved at det ikke er strømforsyningen, for jeg har prøvet at sætte den over i min gamle computer. (som jeg bruger nu)

Nogen forslag her?? :'D
Avatar billede john.doe Nybegynder
13. januar 2006 - 08:11 #1
Beep-codes, hvor mange beep får du?
Din pc starter ikke hvis du får mere end et beep for godkendt post.
På mange bios er 3 beep=ram fejl, 8 beep=grafikfejl, men det skal
selvfølgelig passe med din bios.
Det næste er stik, er alle monteret korrekt?
Kan du have skubbet til et stik ved et uheld
Avatar billede huset Praktikant
13. januar 2006 - 09:49 #2
Kræver det nye grafikkort seperat strøm?

Er du skiftet fra en IDE og til S-ATA?
Hvos du har gjort dette, så læg mærke til at S-ATA ikke skal have monteret strømstik som de ældre IDE diske.

Der skal du bare smide de to flade stik i.
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 09:51 #3
Jeg får 2??

Ja, alt er simpelthen tjekket, ja jeg ved ikke hvor mange gange. . .
Jeg har endda prøvet at skifte harddisk, grafikkort, ledninger og ram. . .
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 09:53 #4
huset->

ja, alt er tjekket. Det er præsis samme grafikkort som før. . .
Og jeg kan da se, at grafikkortet får strøm, da blæseren kører. . ??
Avatar billede huset Praktikant
13. januar 2006 - 09:55 #5
Er du gået fra IDE til S-ATA

Kommer an på hvilken BIOS du sidder med

AMI
2 Beeps  Memory parity error  Bad memory
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 09:55 #6
Det er som om grafikkortet bliver sat på "standby"

Når jeg tænder computeren så tænder skærmen, men inden den når og vise billede, så slår den fra. . ??
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 09:57 #7
1: Er du gået fra IDE til S-ATA: Nej. .

2: Kommer an på hvilken BIOS du sidder med: Hvad mener du helt præcis??
Avatar billede huset Praktikant
13. januar 2006 - 09:58 #8
ER kortet klikket korrekt på plads i soklen?

Mangler stadig svar på "Er du gået fra IDE til S-ATA"
Avatar billede huset Praktikant
13. januar 2006 - 10:00 #9
2: Kommer an på hvilken BIOS du sidder med: Hvad mener du helt præcis??

Det er en lille sort chip placeret på bundkortet

Bios er en chip, nogle er med en permanent hukommelse. Den er knyttet sammen med computerens grafiske brugerflade
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 10:00 #10
Nej, jeg er ikke gået fra IDE til S-ATA. . .
Som jeg har svaret på. . . :-P

Ja, kortet er kilkket helt på plads. . .
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 10:01 #11
Okay, ska jeg lige tjekke?

Og hvad er det du vil vide omkring min BIOS??
Avatar billede huset Praktikant
13. januar 2006 - 10:02 #12
Hvilken producent det er.

Ellers link til bundkortet
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 10:04 #13
Jeg har et SolTek Sl-85DR3-L bundkort. . .

har prøvet at finde nogen oplysninger om det, men kan ikke rigtigt finde noget.
Avatar billede huset Praktikant
13. januar 2006 - 10:05 #14
http://www.tweak.dk/test273/10.jpg

Se denne link.

Her står der f. eks phoeniex
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 10:05 #15
Kigger lige. . . ;)
Avatar billede huset Praktikant
13. januar 2006 - 10:06 #16
Det er en AMI BIOS.

Det vil sige din fejl er 2 Beeps Memory parity error  Bad memory = RAM problem
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 10:07 #17
Det er ikke det bundkort jeg har.

Da SolTek Sl-85DR3-L bundkortet jo går under navnet GLANCIER-Silver, da det er helt sølv farvet. . .??
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 10:19 #18
Men vil du være sød at forklarer mig hvad jeg kan gøre ved, Memory parity error  Bad memory = RAM problem??
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 10:28 #19
Jeg smutter lige et par timer . . .
Kommer igen ved 14,30 tiden. . . ;)

Kunne være dejligt med nogen forslag. ..  :'D
Avatar billede huset Praktikant
13. januar 2006 - 10:28 #20
Viste dig bare linket

Kommentar: huset

For at illustrere hvor BIOS sad på et bundkort :D

Kommentar: aa_1234

Dine RAM er problemet. Løsning køb andre eller lån andre for at teste denne fejl.
Når du roder med dine RAM, sidder du så og røre ved kobberet på RAM'ene? RAM er MEGET følsomme, og kan stå af ved den mindste statiske elektrisitet
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 10:48 #21
Jeg har prøvet med andre ram. (2 forskellige)

Men nu du nævner det med følsomheden omkring RAM. .

Så kan jeg fortælle at der på et tidspunkt lugtede ekstremt af brændt plastik, og da jeg så self. . * kiggede på mig bundkort, så kom der røg omkring RAM "holderene"
Ved ikke om det var fra RAM'ne det kom. .
Men jeg har jo skiftet RAM'ne så kan det være det??
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 10:49 #22
kiggede på mit bundkort**
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 10:51 #23
Jeg har kigget på bundkortet og der står ikke hvem producenten er, Chip'en er bare sort. . . ??
Avatar billede huset Praktikant
13. januar 2006 - 11:00 #24
Tror du skal være heldig vis både RAM og bundkort stadig lever efter hvad du skriver
Avatar billede huset Praktikant
13. januar 2006 - 11:06 #25
Du tog nok RAM'ene ud mens der var strøm på maskinen ikke?
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 11:12 #26
Nej, jeg sad og skrev en opgave. . .

Men efter det med røgen, har jeg haft computeren tændt med billede og det hele. . .

Jeg prøvede lige at sætte hele skidtet sammen og tænde det, der kom billede på skærmen, men det stod bare "COSMOS Erro" ??
Avatar billede huset Praktikant
13. januar 2006 - 11:14 #27
CMOS error?
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 11:14 #28
Du tog nok RAM'ene ud mens der var strøm på maskinen ikke?----:

*LOL* jeg har mere end en brik af flytte med, jeg frokobler da self. . . * alt strøm inde jeg fjerner noget. . .
Avatar billede huset Praktikant
13. januar 2006 - 11:15 #29
Prøv lige at clear CMOS på bundkortet med jumper.
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 11:15 #30
Jepp, det var det der stod. . .Sorry. . . :S
Avatar billede huset Praktikant
13. januar 2006 - 11:17 #31
Står i din manual hvilken jumper du skal flytte.
Er der ikke en sådan jumper på motherboardet, skal du finde frem til batteriet, som så pilles ud af bundkortet i et minuts tid. Hvis bateriet er loddet på, ja så er det tid til panik!
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 11:17 #32
Øhh, jeg er ikke helt inde i motherboard/bundkort så vil du ikke være sød aat forklarer hvordan jeg gør det. . .??
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 11:17 #33
Æhm, du mener det lille runde batteri der sidder i en holder??
Avatar billede huset Praktikant
13. januar 2006 - 11:18 #34
Fjern batteriet fra bunkortet et godt minut, og sæt det tilbage. Start maskinen
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 11:19 #35
Jepp, er gjordt nu. . .´;)

Men nu er der ikke billede igen. . .?? :'/
Avatar billede huset Praktikant
13. januar 2006 - 11:19 #36
"Æhm, du mener det lille runde batteri der sidder i en holder??"

Nemlig :D
Avatar billede huset Praktikant
13. januar 2006 - 11:19 #37
Har du sat det tilbage?
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 11:20 #38
Ja, det har jeg da. . . ;)

Men nu kommer den hverken med beep's eller signal til billede. . .??
Avatar billede huset Praktikant
13. januar 2006 - 11:20 #39
Er lidt lost her!

Har du slet ikke haft billedede siden du rodede med maskinen og skiftede grafikkort, harddisk og strømforsyning,
Avatar billede huset Praktikant
13. januar 2006 - 11:21 #40
Var det billede på skærmen FØR du tog batteriet ud og smed et i?
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 11:22 #41
Jo, jeg fik jo det billede hvor der stod "CMOS erro" omkring kl. 10,40. . .
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 11:22 #42
Var det billede på skærmen FØR du tog batteriet ud og smed et i?- - > ja der hvor der stod "CMOS erro"
Avatar billede huset Praktikant
13. januar 2006 - 11:24 #43
HVIS du har muligheden for det så prøv at teste hver enkelt del (CPU, ram, HD, grafikkort osv.) i en tilsvarende maskine.
Du kan også prøve at pille de dele ud du har smidt i, og instalere dem igen.. Tjek også dit skærm kabel ikke bare sidde løst bagpå PC'en eller monitoren
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 11:25 #44
Men jeg har tager en draktisk beslutning. (for pengepungen) :'P

Jeg har ringet og bestilt nye RAM, Ledninger og strømforsyning. . .
Som jeg skal hente  nu. . .

Kommer hurtigst muligt tilbage. ..  ;')
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 11:26 #45
Ja, det vil jeg gøre så. . .

JEg har jo den her computer, der kan jeg vel teste de forskellige dele??
Avatar billede huset Praktikant
13. januar 2006 - 11:26 #46
AK - lidt drastisk ikke!

Det kan jo være en bagatel. Dertil at det ligeså godt kan være bundkortet og CPU'en der er stået af.
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 11:29 #47
Jahh, det er jo rigtigt nok, men det vælger jeg ikke at tænke på før jeg har prøvet det her. . . *LOL*
Avatar billede huset Praktikant
13. januar 2006 - 11:31 #48
Du har penge nok :D
Fejl er til for at blive fundet.

HUSK når du smider de nye RAM i, så sørg for at være afladet. Tag fat i en radiator evt inden. Ellers sørg for at have den ene hånd placeret på kabinettet mens du sætter dem i. Husk det også kan være nødvendigt at resette BIOS når man installere nye RAM.
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 12:40 #49
BACk. . . :'D

Jeg kan først fortsætte iaften da jeg først kan få de nye RAM der, beklager meget.
[Sikke en masse bøvl] :'P

Og jeg må da sige at experten har en fantastisk evne til at lokke penge ud af folk. . .

Jeg går der ind for at købe:

1: strøm-forsyning
1: Nye HD + dvd-cd kabler
1: nye RAM

Og da da jeg går ud af butikken har jeg en bon med følgene:

1: strøm-forsyning
1: Nye HD + dvd-cd kabler
2: nye RAM
1: nyt kabinet
1: pakke med ekstra led'd

:-O  Jesus . . . :P
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 12:43 #50
Jeg håber meget at i/du bliver hængende, selv om der er en masse bøvl. . . :'D
Avatar billede huset Praktikant
13. januar 2006 - 13:03 #51
Skal gøre hvad jeg kan, men modtager ikke mails fra dette site denne tid. Gør det svært at følge med.
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
13. januar 2006 - 13:16 #52
Men vi må bare håbe. . . ;'D
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
14. januar 2006 - 00:09 #53
Nu har jeg skiftet de ting. . .

Og med held. . . ;)
Jeg har installeret windows xp. . .
Men når jeg går ind i BOIS slukker computeren??
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
14. januar 2006 - 01:39 #54
Har lige lagt mærke til at der kommer sådan en "hyle" lyd fra min HD kan det have noget med sagen at gøre?? ::)
Avatar billede huset Praktikant
14. januar 2006 - 09:04 #55
Hm hm...

Lyder mere som en defekt CPU. Har du en anden disk du kan prøve med?
Tjek lige din disk sidder som den skal http://www.boegebjerg.dk/lars/sata.htm
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
14. januar 2006 - 17:34 #56
Oki, da jeg tjekkede kunne jeg se at IDE kabelet ikke sad ordenligt. . . ;)
Så hyle lyd er væk og computer virker. . .

Kan man få et svar?? :'D
Avatar billede huset Praktikant
14. januar 2006 - 18:03 #57
Hehe

Svar smidt

Godt vi løste det
Avatar billede aa_1234 Nybegynder
14. januar 2006 - 18:12 #58
Ja, og mange tak. . ;)
Avatar billede huset Praktikant
14. januar 2006 - 18:12 #59
Du er velkommen en anden gang....