Avatar billede zapzone Nybegynder
16. januar 2006 - 20:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Trådløs netværk hjælp!

Hej eksperter.

Sidder her og er ved at sætte sikkerheden op i mit trådløse netværk. Det drejer sig om en Linksys WRT54GS og en IBM i1300. Der er fint hul igennem til internettet, både fra den stationære computer som er forbundet via. almindeligt ethernet kabel, og den bærbare via. wireless (uden sikkerhed). Mit problem opstår så snart jeg vil sætte sikkerheden op på det trådløse, hvis jeg fx. vælger WEP encryption, så popper der et vindue op på den bærbare "Available networks... bla bla, click here" - så indtaster jeg nøglen og trykker OK, 2 sek. efter popper det samme vindue op, og jeg kan indtaste koden igen... osv osv. Ved at sidde og rode lidt frem og til tilbage, har jeg formået at få forbindelse, med "Excelent signal osv." men jeg får så ikke tildelt nogen IP. Den eneste måde jeg kan få forbindelse, og samtidig få tildelt en ip, så der er hul igennem, er hvis jeg sætter security mode til disable... :((

Nogen idéer ??

Venlig hilsen
Søren
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2006 - 20:39 #1
Min viden om trådløs netværk kan ligge på et lille sted, men jeg tror da at di problem kunne løses hvis du kørte med statisk adresse på den bærbare
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2006 - 20:40 #2
Hos ham her hjålp det at skifte til statisk adresse http://www.eksperten.dk/spm/679329
Avatar billede zapzone Nybegynder
16. januar 2006 - 21:41 #3
Desværre... statisk ip funger heller ikke :(
Får stadigvæk kastst "Wireless Network connection - One or more wireless networks are available. Click here to see the list... bla bla bla..." hver eneste gang jeg trykker connect.
Avatar billede zapzone Nybegynder
16. januar 2006 - 21:54 #4
Det skal lige siges at jeg har Stofanet!
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2006 - 19:07 #5
"Desværre... statisk ip funger heller ikke :(" Hvad mener du ? virker det overhovedet ikke, eller er det uforandret ?
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2006 - 19:22 #6
Noget nyt ??
Avatar billede zapzone Nybegynder
18. januar 2006 - 21:35 #7
Fulgte dit råd, med at sætte den bærbare til at køre med statisk IP, istedet for DHCP, hvilket ikke løste problemet. Jeg er begyndt at tænke lidt på om det kunne være den bærbare computer jeg bruger, og ikke selve forbindelsen / routeren... Det er en forholdsvis gammel IBM bærbar med indbygget wireless, det underlige er bare at det fint virker når krypteringen er disabled... :(
Avatar billede zypher212 Nybegynder
21. januar 2006 - 09:44 #8
Bare for lige at være sikker: er du 100 % sikker på at det er samme password du indtaster på AP'et som du indtaster på computeren. Wep kan ikke sættes til blot ved at aktivere det i windows, du skal også konfigurere AP'et. Dette ved du sikkert nok i forvejen, men for lige at være sikker. :)
Avatar billede osj Nybegynder
24. januar 2006 - 11:15 #9
Husk at koden som regel er i Hex format det vil sige at du kan bruge " 1234567890abcdef ", noget af det gamle software på bærbare kan ikke køre eks. 128 bit kryptering ,så der skal du jo sætte det på så det bruger samme kryptering evt. 64 bit.
Avatar billede zapzone Nybegynder
24. januar 2006 - 22:24 #10
Det er jeg helt klar over osj, jeg er begyndt at mistænke den bærbare for at være problemet, har nemlig kun testet med den ene bærbar, mangler bare lige en anden til at teste med... :/
Avatar billede osj Nybegynder
26. januar 2006 - 09:56 #11
Hvilket styresystem bruger du XP, 2000 eller 98 ,Hvis du bruger XP skal du være sikker på at det er XP der styrer dine Wlan´s og der efter oprette en profil med dit SID og WEP, Under sikkerhed på dit AP er der jo også MAC filter har du slået det til og hvis du har ligger din MAC adresse så på listen over dem der har adgang.
Avatar billede zapzone Nybegynder
19. februar 2006 - 23:48 #12
lukket
Avatar billede osj Nybegynder
20. februar 2006 - 08:31 #13
Hej er det normalt at man bare lukker på denne måde og snupper alle point selv (((-:
uden at svare på de spørgsmål vi stiller for at hjælpe DIG med DINE problemer.