Avatar billede tichicken Nybegynder
17. januar 2006 - 15:43 Der er 1 løsning

Tele2freeway + flere telefoner

Jeg har fået skiftet min adsl + telefon til tele2freeway (Det er vel nok den største fejl jeg har begået i år).

Problemet er så, at jeg har tre telefonstik rundt omkring i lejligheden. Når jeg sætter ADSL til på det ene, så skratter telefonerne (med mindre de er sat igennem skillefilteret, jeg har fået af tele2).

Jeg har så ringet til tele2, og de siger jeg SELV skal betale for at få en tekniker ud, der kan fixe det, så alle telefoner virker. Kan det virkelig passe, at det kun kan ordnes ved at pille ved noget, som almindelige mennesker ikke kan? Kan man ikke sætte flere skillefiltre op ved de andre telefonstik eller sådan noget?

Mit andet problem er så, at telefonstikkene selvfølgelig ikke sidder i det rum hvor computeren er (Det skal jo heller ikke være for nemt, vel? ;) ).

Kan jeg selv trække et kabel ind til hvor min computer er, eller er det noget man skal have en tekniker til? Når jeg siger trække kabel, så mener jeg FØR modem og skillefilter...(Det er jo nemt nok at trække et alm. netværkskabel) :D

Jeg håber der er en (eller flere), der har været ude for noget af det samme, eller bare har forstand på dette :D Jeg er nemlig ikke meget for at skulle give mindst 500 i timen for en tekniker der kan ordne en fejl som tele2 har lavet. (En længere historie, som ville tage timer at skrive... :D)

På forhånd tak
/LosKyllos
Avatar billede tichicken Nybegynder
01. februar 2006 - 23:40 #1
:)