Avatar billede reb Nybegynder
17. januar 2006 - 18:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Deling af mapper på netværk

Hej Alle Hajer.

Jeg har 3 maskiner koblet på nettet via en router, og vil gerne have at de 2 af maskinerne kan fildele, begge veje. Hvorimod at den sidste maskine slet ikke skal have adgang til noget som helst (foruden netadgang selvfølgelig)på de 2 maskiner.
Hvordan gør jeg dette ?

mvh
Rene´
Avatar billede boxer Nybegynder
17. januar 2006 - 18:51 #1
Avatar billede reb Nybegynder
17. januar 2006 - 20:09 #2
Fint, nok, men så vidt jeg kan se, er det ikke helt det jeg søger. Jeg ved godt, hvordan jeg deler filer. Scenariet er den, at mig og min nabo deler forbindelse via min router. Jeg har 2 maskiner, som jeg gerne vil kunne udveklse filer imellem, imens at den tredie maskine (altså naboens), ikke skal kunne se filer på nogen af de to andre maskiner. hvordan deler jeg 2 maskiner imellem, uden at åbne for deling til den tredie ?

mvh
Rene´
Avatar billede reb Nybegynder
17. januar 2006 - 20:21 #3
ups. havde lige læst lidt for stærkt. tror alligevel, at der er noget jeg kan bruge fra det nederste link. Vender lige tilbage, når jeg har afprøvet det
Avatar billede boxer Nybegynder
17. januar 2006 - 20:24 #4
http://www.wintip.dk/win32/guides/net/xp/xp.htm
I ovenstående link står der følgende:

"Husk arbejdsgruppen skal være ens på de computere du vil dele mapper og printer i mellem. Computernavnet må gerne være knap så simpelt som i dette eksempel, men bør alligevel være til at huske i tilfælde af at du er nødt til at søge efter computeren."

hvilket, som jeg læser det, betyder at du bare skal døbe din arbejdsgruppe med et navn din nabo ikke kender. På begge dine maskiner.

Men spørgsmålet er om dine maskiner skal kobles sammen inden routeren, via en hub/switch.
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/hjemmenet.php
Avatar billede reb Nybegynder
17. januar 2006 - 20:34 #5
Ok. tror at jeg har den nu. Har skiftet arbejdsgruppe, til et mere usigende navn (havde naivt bare brugt standard). Så må vi håbe, at det er nok. Smid lige et svar, så du kan få lidt point.
Avatar billede boxer Nybegynder
17. januar 2006 - 20:43 #6
Det kommer her :o)