Avatar billede ridslau Nybegynder
18. januar 2006 - 08:25 Der er 2 kommentarer

Print spooler skal genstartes

hej
jeg har en win 2003 server hvor der er installeret en hel del printere.
Jeg har et problem med at den ene brother hl 5050 der kan køre fint i flere timer end da dage, men lige pludselig vil den ikke printe mere. Kommer ingen fejl står bare klar til at sende til printeren. Så kan jeg gå ind og genstarte print spooler services også virker det igen. Det skal siges at alle andre printer også går i stå, men det kan godt se ud som om at der går nogle timer inden de også dør.
Jeg får ingen fejl i event log eller noget.
Den vil bare genstartes uden grund.

Hilsen
Laurids
Avatar billede madah Nybegynder
19. januar 2006 - 08:58 #1
Der er jo nok ikke så meget andet at gøre, end at forsøge med en anden driver. Det kan jo være hvad som helst med den printer. Selv har jeg ikke for gode erfaringer med Brother, og holder mig langt væk fra dem nu.
Avatar billede ridslau Nybegynder
19. januar 2006 - 11:52 #2
Det skal lige siges at jeg har 4 af de printere og det kun er den ene der låser.
Er der en måde hvor på jeg kan logge hvad der sker.

Jeg har også overvejet at sætte en task ind som genstarter print spooleren hver morgen og så til middag, men det er jo ikke den rigtige løsning.

Hilsen
Laurids