Avatar billede epep Nybegynder
19. januar 2006 - 01:21 Der er 31 kommentarer og
2 løsninger

Ikoner på proceslinie

Hej.
Mine ikoner for internet explorer på proceslinien, når jeg har åbnet nogle vinduer, har ændret udseende fra det almindelige "blå e" til et "blåt e på hvidt baggrund" hvor det øverste højre hjørne er bøjet lidt om.
Hvordan ændrer jeg det tilbage til det normale ikon for ie?
Avatar billede tjp Mester
19. januar 2006 - 02:20 #1
Er du sikker på at de har ændret sig? Mine ser præcis ud som du beskriver, bortset fra det ene i Hurtig Start som starter selve browseren.
Avatar billede halifax Nybegynder
19. januar 2006 - 05:24 #2
Mit fremstår også som du beskriver - så det er vist det normale (default).
Avatar billede nva Praktikant
19. januar 2006 - 08:06 #3
Du kan jo vælge at højreklikke og under 'egenskaber' skifte ikon.
Avatar billede nva Praktikant
19. januar 2006 - 08:07 #4
Mit ikon er osse et blåt e (uden hvis baggrund) men det skyldes måske at det er XP Pro? Kører XP Home hjemme men har ikke tænkt over hvordan det ser ud derhjemme.
Avatar billede gratis Nybegynder
19. januar 2006 - 08:10 #5
har det samme ikon, mener også det er standard ikonet, men du ka ændre det via |Kontrolpanel|Mappeindestillinger|Filtyper| skrolle ned til URL-Internet Genvej, trykke på Avanceret --> skift ikon, i boksen der kommer op finde shell32.dll trykke ok og der ka du vælge det blå Internet Explorer ikon, du ændre det så for alle internet genveje.
Avatar billede gratis Nybegynder
19. januar 2006 - 08:13 #6
ser lige at det osse ka hentes fra denne placering: C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. januar 2006 - 10:17 #7
højreklik på genvej - egenskaber - skift ikon - find filen Iexplore.exe - klik ok.
Avatar billede gratis Nybegynder
19. januar 2006 - 11:59 #8
john_stigers> "Mine ikoner for internet explorer på proceslinien, når jeg har åbnet nogle vinduer" jeg har ikke mulighed for at skifte ikon på et kørende IE vindue, har du det? ;)
Avatar billede epep Nybegynder
19. januar 2006 - 13:31 #9
Hej, tak for rådene alle sammen. Jeg kører med xp pro og efter jeg har trykket på ie-ikonet ved hurtigstart og det nye vindue åbner sig, kan jeg se at ikonet for det nye vindue ændrer sig fra "blå e" til "blå e med hvidt baggrund" med det øverste højre hjørne bøjet om. Det kan jeg se når jeg beholder pilen nede i proceslinien. Nu kommer jeg selvfølgelig lidt i tvivl, men jeg er sikker på at ikonerne plejer at se ud som ie-ikonet ved hurtigstart. I kontrolpanel kan der ikke vælges "blå e", men kun "blå e med hvidt baggrund".
nva´s ikon er også blå når det er xp pro.
Iexplore.exe-filen er netop et "blåt e".
Avatar billede vejmand Juniormester
19. januar 2006 - 13:39 #10
Jeg er ret sikker på du kan ændre det i kontrolpanel.

Du skal bare ikke vælge et af de viste ikoner, men klikke på "Gennemse" og browse frem til C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE (Som gratis også skrev)

Klik på den ,nu fremkommer nogle nye ikoner, deriblandt den du ønsker.  c",)
Avatar billede vejmand Juniormester
19. januar 2006 - 13:49 #11
Sorry, det virker ikke, skulle nok ha prøvet inden jeg postede en kommentar. :-(

Min ændrer selv tilbage igen, ved ikke lige helt hvorfor?
Avatar billede epep Nybegynder
19. januar 2006 - 14:11 #12
Jeg skiftede ikonet til Iexplore.exe-filen i kontrolpanel, men når jeg åbner nye vinduer er det det samme som tidligere omtalt.
http://img5.imageshack.us/img5/2736/unavngivet3hy.jpg
Avatar billede epep Nybegynder
19. januar 2006 - 14:18 #13
vejmand-> i kontrolpanel refererer filen til c:\windows\system32\url.dll, er dit det samme?, det kunne jeg godt ændre til iexplorer.exe, men det ændrede ikke ved ikonerne i proceslinien.
Avatar billede gratis Nybegynder
19. januar 2006 - 14:20 #14
prøv at gøre det som jeg først beskrev for at se om det sq gøre en forskel.Det er via den vej man ændre ikoner der skal gælde for hele systemet.

|Kontrolpanel|Mappeindestillinger|Filtyper| skrolle ned til URL-Internet Genvej, trykke på Avanceret --> skift ikon, i boksen der kommer op finde shell32.dll trykke ok og der ka du vælge det blå Internet Explorer ikon, du ændre det så for alle internet genveje.
Avatar billede vejmand Juniormester
19. januar 2006 - 14:25 #15
Yes, det var det samme som skete her.

Kunne godt ændre det i kontrol panel, men det virkede ikke i proceslinien.
Første gang jeg åbnede IE efter ændringen, skrev den at IE ikke var standarbrowser (Mens den dialogboks var åben, var det ønskede blå e i proceslinien) men når jeg så vælger at IE skal være standardbrowser, ændres ikonet i proceslinien igen.

Jeg prøvede så at vælge at IE IKKE skulle være standardbrowser, det hjalp heller ikke.

Så jeg er lidt lost.  c",)
Avatar billede vejmand Juniormester
19. januar 2006 - 14:30 #16
gratis >> Det blå Internet Explorer ikon er netop IKKE tilstede der hvor du skriver (i hvert fald ikke hos mig, og åbenbart heller ikke hos epep)

Jeg er nødt til at browse frem til C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE for at få det frem, og det vil den åbenbart ikke "huske"
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. januar 2006 - 14:35 #17
gratis>"Mine ikoner for internet explorer på proceslinien, når jeg har åbnet nogle vinduer"

havde sgisme ikke set at det var når han åbnede vinduer problemet opstod...
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. januar 2006 - 14:37 #18
og kan ikke se det er et problem, for sådan er det og har det jo altid været ;)
Avatar billede epep Nybegynder
19. januar 2006 - 14:46 #19
I kontrolpanel kan jeg godt browse frem til c:\windows\system32\shell32.dll og der er der et ikon der svarer til ieplorer.exe, men det ændrer ikke ved ikonerne på proceslinien at jeg ændrer det.
Jeg kunne godt lide at vide om jeres ikoner er magen til mine her på http://img5.imageshack.us/img5/2736/unavngivet3hy.jpg
og om jeres default er c:\windows\system32\url.dll?
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. januar 2006 - 14:46 #20
epep> der er intet i vejen med dit system - dine ikoner ser nøjagtigt ud som de plejer!
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. januar 2006 - 14:53 #21
"Jeg kunne godt lide at vide om jeres ikoner er magen til mine her på http://img5.imageshack.us/img5/2736/unavngivet3hy.jpg
og om jeres default er c:\windows\system32\url.dll?"

Ja det er standard!
Avatar billede gratis Nybegynder
19. januar 2006 - 14:57 #22
john_stigers> næe det ka du ha ret i , men hvis nu spørger gerne vil ha det ændret :)

til epep> jeg har ikonet min shell32.dll men det ændre ikke någet at vælge det der, man for lige lov at se det "nye" ikon et kort øjeblik og så blir det ændret tilbage, der er dog den mulighed at man vælger et andet program til at styre disse ting med, evt. Internet Explorere, som standard er det , "Dll-fil til håndtering af dokumenter og objekter i Shell" men jeg ved ikke lige hvad konsekvensen af at gøre det blir... jeg vil ikke selv gøre det, for gider ikke rod i systemet ;) og ja som sagt mange gange i denne tråd ;) det er standard ikonet du og alle vi andre har :)
Avatar billede nva Praktikant
19. januar 2006 - 14:59 #23
Jeg svarede udfra mine quickstart-ikoner og de er et 'blåt e' men mine åbne browser-vinduer er som dine med hvis baggrund. Altså nøjagtig som dine.
Avatar billede nva Praktikant
19. januar 2006 - 14:59 #24
hvis = hvid
Avatar billede epep Nybegynder
19. januar 2006 - 15:18 #25
gratis-> jeg prøvede at ændre det til internet explorer, men det ændrede ikke noget ved ikonerne.

Jeg bøjer mig, muligvis er det hukommelsen som spiller mig et puds. I skal have mange tak allesammen. De 30 point jeg lagde ud med rækker vist ikke meget langt, er det muligt at ændre det til et højere antal så i allesammen kan få nogen? De af jer som ikke har sendt et svar må meget gerne gøre det. :)
Avatar billede nva Praktikant
19. januar 2006 - 15:22 #26
Ingen point til mig.
Avatar billede gratis Nybegynder
19. januar 2006 - 15:23 #27
epep> nej lige præsis, M$ vil åbenbart ikke ha vi piller ved det ikon *GGG*
jeg samler ikke på point så gi dem til de andre der har brugt tid på det :)
du kan tildele flere point, kig her hvordan , http://expfaq.1go.dk/?id=33#flere_point_end_lovet
Avatar billede gratis Nybegynder
19. januar 2006 - 15:25 #28
men 30 point er da vist rigeligt for dette spørgsmål, selv til fordeling :)
Avatar billede epep Nybegynder
19. januar 2006 - 15:43 #29
God hjælp skal belønnes, men jeg skal lige have de sidste til at give et svar også.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. januar 2006 - 20:51 #30
Ingen point her :)
Avatar billede vejmand Juniormester
20. januar 2006 - 04:42 #31
Heller ingen point her, jeg blev klogere, det er rigeligt.  c",)
Avatar billede nva Praktikant
20. januar 2006 - 08:04 #32
Hvis det viser sig at ingen ønsker points kan du selv lægge et svar og acceptere det for at lukke spørgsmålet.
Avatar billede epep Nybegynder
20. januar 2006 - 13:39 #33
Jeg synes da I skal have point alle sammen, men så giver jeg dem til dem jeg kan.