Avatar billede tyksen Nybegynder
19. januar 2006 - 19:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

fra knap til textarea

Hej eksperter
Kan man ved at trykke på en knap overfører nogle i forvejen definerede informationer til et textarea? og kan man gøre det, således at siden ikke behøver at loade påny?
Håber i forstår hvad jeg mener, ellers må I endelig skrive og jeg skal forsøge at forklare mig bedre.
MVH Mathias
Avatar billede olebole Juniormester
19. januar 2006 - 22:26 #1
<ole>

<script type="text/JavaScript">
var txt = "En eller anden tekst";
function foo() {
    document.getElementById("gnu").value = txt;
}
</script>

<button onclick="foo()">TEST</button>

<textarea id="gnu"></textarea>

/mvh
</bole>
Avatar billede tyksen Nybegynder
22. januar 2006 - 19:48 #2
Mange tak! Men hvordan kommer koden til at se ud, hvis jeg gerne vil have flere knapper? Altså således, at der er mulighed for at vælge mellem flere tekster, som man vil sætte ind.
Avatar billede tyksen Nybegynder
22. januar 2006 - 23:35 #3
Jeg tænkte mig vist ikke helt om, da jeg skrev det spørgsmål. Men tak for hjælpen! Jeg lukker spørgsmålet nu og giver dig pointene.
Avatar billede tyksen Nybegynder
22. januar 2006 - 23:36 #4
Hvis du lige gider oprette et svar fremfor en kommentar:)
Avatar billede olebole Juniormester
22. januar 2006 - 23:39 #5
- det får du her  ;o)
Avatar billede tyksen Nybegynder
24. januar 2006 - 14:48 #6
Jeg har nu testet knappen i det programmering, hvor jeg skal bruge den. Men der hvor jeg skal bruge den, står der allerede en tekst, og når jeg trykker på knappen, så kommer teksten "en eller anden tekst", som der er defineret i ovenstående script frem et øjeblik, hvorefter den gamle tekst der stod i textarea'et kommer frem igen.
Kan man ikke lave ovenstående script om, så den tekst, man vil have indsat, bliver indsat, der hvor markøren er og altså kommer til at indgå i et længere tekststykke? Håber meger i forstår mig. Kan godt selv se, at mit spørgsmål måske er lidt forvirrende, men ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare mig...
Avatar billede tyksen Nybegynder
24. januar 2006 - 14:48 #7
Jeg er forresten villig til at afsætte nye 6o point for et svar på seneste spørgsmål.