Avatar billede ridslau Nybegynder
20. januar 2006 - 11:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

automatisk installations filer.

Hej

Hvordan kan man lave en automatisk installation af et program som fx ad-aware, winrar og andre programmer som jeg nu bruger.
Det er ikke en msi fil som laver et billede af hvad jeg har installeret jeg leder efter, men en måde at lave en rigtig installation med forud bestemte svar. Jeg har søgt på nettet, men jeg finder kun programmer der kan lave en fil ud fra hvad der bliver ændret i pc'en, men det er ikke det jeg ønsker.

Håber der er en der har et program som kan det. Det gør ikke noget at det ikke er freeware.

Hilsen
Laurids
Avatar billede screem_brille Novice
20. januar 2006 - 11:07 #1
Wise Package Studio V6.0 er lige mit første bud ;)
Avatar billede phreaking Nybegynder
20. januar 2006 - 11:58 #2
Dette link kan give dig mulighed for at oprette en xp cd med alle de programmer du gerne vil have installeret.

http://unattended.msfn.org/unattended.xp/view/web/1/

Håber det kan bruges
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
20. januar 2006 - 11:58 #3
Brille's forslag er det helt rigtige, og bruger det selv til software udrulning via AD.
Avatar billede screem_brille Novice
20. januar 2006 - 12:30 #4
phreakingdet der spørges om (vil jeg tro udfra kategori valg) er sw pakker man udruller via GPO´r i et AD domnæne, og ikke som du foreslår forud installerde programmer ;)
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 14:04 #5
brug for mere hjælp ?
Avatar billede ridslau Nybegynder
08. februar 2007 - 16:58 #6
Hej

Jeg fik det aldrig rigtig til at virke så hvis du har en go ide så sig til.
*Tak for hjælpen.
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 17:34 #7
kan du komme med et par eksempler på hvilken SW det er du gerne vil have udrullet ?
Avatar billede ridslau Nybegynder
09. februar 2007 - 16:49 #8
Acrobat reader fx.
Jeg kunne godt tænke mig at jeg kunne lægge en pakke med 5 til 10 programmer ind også når de ikke længere skal bruges at man hurtigt og enkelt kunne fjerne dem igen.
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 17:03 #9
den kan faktisk hentes som MSI fil mener jeg (ellers kan man "trække" den ud af filen man henter fra adobe)