Avatar billede peanut2000 Nybegynder
23. januar 2006 - 15:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows 2000 Active Directory Structure

Hej eksperter har lidt opsætnings spørgsmål:

se linket her er jeg nået til:
http://www.comptechdoc.org/os/windows/win2kgraph/win2kadinstall.html

hvad gør jeg når jeg ikke har noget domæne, kan den ikke køre på en fast ip eller hvad???
Avatar billede screem_brille Novice
23. januar 2006 - 15:45 #1
active directore er en del rygraden / hjertet) af server produkterne, som kort fortalt er en database der holder styr på alle objecter (brugere, printere shares osv), og ved install af AD bliver ens computer til en domæne controller.

Man kan ikke (eller bør ihvertfald ikke under nogen omstændigheder) forsøge at køre en domæne controller på en computer med dynamisk IP, da DNS ikke vil virke, og uden et fungerende DNS system, vil det heller ikke virke)
Avatar billede peanut2000 Nybegynder
23. januar 2006 - 15:49 #2
Har ingen erfaring med serveropsætning, serveren er forbundet til en router som så har adgang til internettet, routeren køre på dynamiske ipadresser men har også købt en statisk ip-adresse. Men hvordan sætter jeg det op???
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 09:50 #4
Brug for mere hjælp ?