Avatar billede macfreak Nybegynder
23. januar 2006 - 17:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

XML sammenligning. Er dette muligt?

Hej,

Jeg skal sammenligne nogle forskellige nodesets, for at se om de indeholder ens data.

Dette er min XLM i simpelt format:

<Results>
  <Clip>
    <ClipName>Klip1</ClipName>
    <Channel>1</Channel>
  </Clip>
  <Clip>
    <ClipName>Klip2</ClipName>
    <Channel>1</Channel>
  </Clip>
  <Clip>
    <ClipName>Klip3</ClipName>
    <Channel>1</Channel>
  </Clip>
</Results>

Jeg vil gerne gennemgå samtlige Clip-tags for at se om Channel-tagget er ens for dem alle.

Er dette muligt? Og hvis det er muligt, nogen der kan sige hvordan? Lige nu skal jeg bare vide om det er muligt at lave dette, og selvfølgelig kunne udvide den en smule.

Mvh.
Jeppe B. Madsen
Avatar billede macfreak Nybegynder
23. januar 2006 - 18:11 #1
Anyone?
Avatar billede janegil Nybegynder
23. januar 2006 - 19:31 #2
Men ellers kan det gjerne være forskjeller? Det er ikke godt nok å se om filene innneholder samme XML? XML Spy har sammenligningsfunksjoner, jeg har ikke sett på dem, men prøv demo fra http://www.altova.com/download.html.
Avatar billede atoft Nybegynder
24. januar 2006 - 14:44 #3
prøve med dette her

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">
    <xsl:output method="xml" version="1.0" encoding="UTF-8" indent="yes"/>
    <xsl:template match="/">
        <xsl:variable name="test" select="Results/Clip[1]/Channel"/>
        <xsl:if test="count(Results/Clip) = count(Results/Clip[Channel = $test])">equal</xsl:if>
        <xsl:if test="count(Results/Clip) != count(Results/Clip[Channel = $test])">not equal</xsl:if>
    </xsl:template>
</xsl:stylesheet>
Avatar billede macfreak Nybegynder
10. december 2008 - 10:13 #4
Taak! :D
Avatar billede atoft Nybegynder
10. december 2008 - 17:27 #5
Skulle måske have lavet en mere udførlig anvisning, hvis det tog dig næsten 3 år at knække nøden :-)
Avatar billede macfreak Nybegynder
11. maj 2009 - 09:26 #6
Haha.. Jeg tænkte jeg hellere måtte rydde op i de gamle..
Men jeg er ikke blevet bedre til det kan jeg godt konstatere, på trods af universitetsundervisning ;)

Og nu skriver jeg et halvt år efter igen.