Avatar billede jens_enzo Nybegynder
24. januar 2006 - 13:44 Der er 3 kommentarer

CSS background-image positioning

Hej...
Jeg har et lille Css spørgsmål... Jeg kunne ikke finde en CSS-kategori, så den endte her.

Jeg har et div-tag jeg har 3 baggrundsbilleder i. En der kommer 1 gang i toppen... en der repeater langs y og en der kun kommer en gang i bunden.
Den der kommer øverst og nederst skal nu have en transperant baggrund (afrundede hjørner) og jeg vil derfor gerne have a det billede der reapeater langs y-aksen ikke starter før efter fx 10px og slutter 10 px før bunden.
Problemet er at den kode jeg ville have troet gjorde dette bare starter billed-repeteringen lidt forskudt.

Her er en del af CSS-koden der driller:

#leftcol div.module div, #rightcol-normal div.module  {
width: 152px;
background: transparent url(../images/module_top.gif) top left no-repeat;
}
#leftcol div.module, #rightcol-normal div.module div{
width: 152px;
background: transparent url(../images/module_middle.jpg) left repeat-y;
margin-bottom: 10px;
}

I anden del har jeg prøvet at tilføje:
background-position: 0px 10px;

hvilket altså bare forskyder sekvensen af billed-repeteringen.

ALTSÅ...

Jeg ønsker at baggrundsbilledet der gentages starter et bestemt antal pixel nede og slutter før bunden. Og det skal gøres i CSS.
Avatar billede jens_enzo Nybegynder
24. januar 2006 - 13:45 #1
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
24. januar 2006 - 13:45 #2
Så ved du det til en anden gang:
http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/DHTML/CSS/
Avatar billede jens_enzo Nybegynder
24. januar 2006 - 13:47 #3
der var en kategori under DHTML... damn.... tak for det. ;)