Avatar billede tyksen Nybegynder
24. januar 2006 - 15:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

knap til textarea

Som beskrevet i dette spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/681052
så ville jeg lige oprette et nyt spørgsmål med ny pointuddeling til dem der kan hjælpe mig med dette.

Jeg fik af olebole, denne kode på en knap:
################################################################
<script type="text/JavaScript">
var txt = "En eller anden tekst";
function foo() {
    document.getElementById("gnu").value = txt;
}
</script>

<button onclick="foo()">TEST</button>

<textarea id="gnu"></textarea>
################################################################

Den kode fungerede fint nok, lige indtil jeg satte den ind i min allerede eksisterende kode. Den eksisterende kode, er en kode, der fungerer som en slags online adminstrationsside. Her har jeg et textarea, hvor man kan redigere i html-koder direkte fra sin browser. Tanken var så, at jeg nu ville gøre det endnu lettere, at redigere, ved at indsætte nogle knapper, hvor man hurtigt kunne få indsat basale html-tags og derved spare tid, når man skulle redigere i siderne.
Problemet er, at når jeg bruger ovenstående kode, så fremkommer teksten, der er defineret i koden til knappen kun et øjeblik i textarea'et, hvorefter den forsvinder og den tekst der stod der i forvejen igen kommer tilbage.
Håber i forstår hvad jeg mener, ellers så bare spørg løs, så skal jeg prøve at forklare mig bedre.
MVH Mathias
Avatar billede roenving Novice
24. januar 2006 - 15:29 #1
Prøv skovenborgs insertTag() og/eller insertText(): http://skovenborg.1go.dk/javascript/insertTag.php !-)
Avatar billede tyksen Nybegynder
24. januar 2006 - 15:52 #2
jeg har prøvet det, men jeg kan ikke rigtig få det til at fungere. Kan jeg ikke lokke dig til at integrere den funktion fra skovenborg i scriptet, som jeg havde fra olebole, eller i hvert fald lave et ligeså udførligt eksempel?
Avatar billede tyksen Nybegynder
24. januar 2006 - 16:39 #3
Det er ligemeget. Jeg har fundet ud af det nu. Kan du ikke oprette et svar, så jeg kan give dig pointene roenving?
Avatar billede tyksen Nybegynder
24. januar 2006 - 16:55 #4
Hov, jeg har lige et sidste spørgsmål: nu har jeg fået lavet en knap, der fungerer præcis, som jeg gerne vil have den udfra dette spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/499934
Hvis jeg nu vil have flere knapper af samme slags, men med den forskel, at de indsætter forskellige ting, hvad gør jeg så? Skal jeg så gentage hele koden?
Jeg har nemlig forsøgt bare at gentage koden til knappen, men med tilpasset tekst - men det var ikke nok.
Avatar billede tyksen Nybegynder
24. januar 2006 - 16:59 #5
oops. også det har jeg selv fundet ud af nu. Undskyld min tendens til at tænke højt. I hvert fald mange tak for hælpen. Kan jeg få et svar, så jeg kan komme af med mine point?:)
Avatar billede roenving Novice
25. januar 2006 - 06:49 #6
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
07. februar 2007 - 14:04 #7
-- og tak for point ;~}