Avatar billede mimmer Nybegynder
24. januar 2006 - 19:51 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Langsomt lokalt netværk - hjælp!

Vi har 2 computere - begge med XP. De er begge tilsluttet en router (ASDL forbindelse).

Når jeg overfører filer fra den ene til den anden går det uhyggeligt langsomt, og bare at åbne en mappe på den anden kan tage tid. Så nu vil jeg godt have rene linier her. Evt. slette alle forbindelse og lave nye. Synes det roder lidt.

----------------------------------------------------------------

Computer A: Der fremkommer 2 LAN forbindelser i enhedshåndtering, og det forstår jeg ikke helt da der kun er 1 netværkskort i maskinen mig bekendt. Derfor har jeg deaktivret den overflødige da den alligevel siger at der ikke er noget netværkskabel tilsluttet.

----------------------------------------------------------------

Hvordan får jeg slettet alle forbindelser, så bordet er ryddet og lavet et nyt netværk som fungerer?
Avatar billede kenp Novice
24. januar 2006 - 21:55 #1
Hvilken router har du på?
Avatar billede mimmer Nybegynder
25. januar 2006 - 12:36 #2
En Linksys wireless-G Broadband Router with SRX (model nr. WRT54GX)
Avatar billede kenp Novice
25. januar 2006 - 12:52 #3
hummm så burde det køre rimeligt... men hvor hurtigt køre det så...?

hvad hedder de forbindelse du har inden under netværk.? det kan jo være de skal være der? men du kan jo prøve at slette dem i enhedsorienteringen også genstarte.
Avatar billede mimmer Nybegynder
25. januar 2006 - 13:04 #4
Internettet er fint nok - det er bare forbindelsen fra den ene til den anden computer der er uhyggelig langsom. Hvis jeg vil flytte en fil på ca. 644 MB får jeg at vide at det tager 177 minutter. På et tidspunkt kunne det gøres meget hurtigere.

Har det noget med IP numre at gøre?

Vi har fast IP nummer på internettet og vist nok dynamiske internt.
Avatar billede kenp Novice
25. januar 2006 - 13:06 #5
Det burde virke fint.. så starter jeres interne ip-adresse med 192 eller 172 eller 10 hvis jeg ikke tager meget fejl?

ja 177 minutter lyder lovlig langsomt..
Avatar billede mimmer Nybegynder
25. januar 2006 - 13:09 #6
Ja det er mega irriterende!

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede kenp Novice
25. januar 2006 - 13:37 #7
kontroller lige om den har ip-adresser som beskrevet.

Ellers prøv at slette dit netkort også lade den finde det igen.
Avatar billede mimmer Nybegynder
25. januar 2006 - 16:01 #8
Hvordan tjekker jeg det med IP adresserne?
Avatar billede kenp Novice
25. januar 2006 - 21:32 #9
start ->kør ->cmd ->ipconfig
Avatar billede mimmer Nybegynder
27. januar 2006 - 12:39 #10
Når jeg prøver det på maskine 2 så ser jeg kortvarigt dos vinduet og så lukker det igen. Når ikke at læse noget i det ??? Underligt
Avatar billede mimmer Nybegynder
27. januar 2006 - 12:43 #11
Ahh - skulle først skrive cmd, og SÅ ipconfig *G*

Computer B:
IP adresse: 192.168.1.101
Undernetmaske: 255.255.255.0
Standardgateway: 192.168.1.1

Computer A:
IP adresse: 192.168.1.102
Undernetmaske: 255.255.255.0
Standardgateway: 192.168.1.1
Avatar billede kenp Novice
27. januar 2006 - 12:56 #12
*G* hvad som sker ;) humm de er jo på samme lokal netværk m.v. så burde det sku ikke køre så langsomt.....
Avatar billede mimmer Nybegynder
27. januar 2006 - 15:15 #13
Men det er det..

Så er det måske min konfigurering den er gal med? Det er kun den ene som har en netværksbro (hvad det end er).

Jeg tænkte - kan man egentlig ikke forbinde 2 computere med et firewire kabel, og så bare flytte filer derigennem? Det burde da gå hurtigt?
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
27. januar 2006 - 15:19 #14
Check lige I er i samme arbejdsgruppe.....
Avatar billede mimmer Nybegynder
27. januar 2006 - 15:21 #15
Vi ER i samme arbejdsgruppe *S*
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
27. januar 2006 - 15:23 #16
ok...

Prøv under Netværksforbindelser at deaktivere alle unødige forbindelser, det værende sig bridge, 1394, og andre unødigheder.

en anden ting...
Hvad bruger I til at overføre med FTP? Windows Shares?
Hvor store er maskinerne?
Kører de begge 100 MBit?
Avatar billede mimmer Nybegynder
27. januar 2006 - 15:27 #17
Maskinerne er ´store´.

A: 3.4 Ghz Inten Pentium processor, 1024 MB RAM, 100 Mbit forbindelse
B: 3.2 Ghz Intel Pentium processor, 1024 MB Ram, 100 Mbit forbindelse

Ens bundkort (Abit IC-7)
Ens netværksskort Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
27. januar 2006 - 15:28 #18
det fortæller mig ikke ret meget om de andre spørgsmål...

1) Hvad bruger I til at overføre filer med???
2) Kører de begge 100 Mbit?  (jeg kan se at de KAN, men GØR de det?)
Avatar billede mimmer Nybegynder
27. januar 2006 - 15:34 #19
Ja de kører begge 100Mbit (kører musen over skærmene der viser forbindelsen).

Vi bruger ikke noget program til at overføre filer med. Jeg går bare ind på Computer A og åbner mappen, og overfører en fil til mappen. Hedder det deling af mapper?
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
27. januar 2006 - 15:37 #20
ikke for at afterlade dig her, men nu skal jeg til Badminton... Jeg skal se om jeg kan komme på i aften og hjælpe dig mere (hvis der ikke er andre der har gode ideer), men nu slipper jeg altså....

Der er lige en ting mere.....  Du kan prøve at køre Wizarden for deling af foldere, den har en tendens til at hjælpe på det.... (jeg mener den kan tilgåes ved at prøve at dele endnu en folder.

held og lykke.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
29. januar 2006 - 10:01 #21
er du kommet videre her?
Avatar billede mimmer Nybegynder
30. januar 2006 - 20:15 #22
Nej er ikke blevet klogere - stadig langsom intern forbindelse.
Avatar billede mimmer Nybegynder
16. februar 2006 - 19:18 #23
Nå - så lukker jeg. Kan være jeg opretter den igen på et senere tidspunkt, da problemet ikke er løst :-(
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
17. februar 2006 - 08:33 #24
ok.... har du prøvet at køre wizarden som jeg foreslog?