Avatar billede micmicmicmic Nybegynder
25. januar 2006 - 15:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Replace abostrof

Hvis jeg skulle replace tegnet 'abostrof', hvilken tegn-kode skulle jeg så bruge?

Eks ved replace a >:
$text = ereg_Replace(">", ">", $text);

alså er > også >, men hvordan finder jeg det til abostrof, og findes det overhovedet?
Avatar billede fireflashx Nybegynder
25. januar 2006 - 15:08 #1
For det første vil jeg mene du skal bruge str_replace når du ikke bruger regular expressions - det går meget hurtigere.

' er HTML for ', så nedenstående burde virke:

$text = str_replace("'", "'", $text);
Avatar billede micmicmicmic Nybegynder
25. januar 2006 - 15:11 #2
det skal du have tak for, jeg har ledt efter den kode i flere timer nu, og så går der ganske få minutter, lidt sjovt :D
Avatar billede fireflashx Nybegynder
25. januar 2006 - 15:23 #3
Det var så lidt ;)